Encara que manté la seva intenció de suprimir totes les rutes que opera a Barcelona i no li resulten rendibles, Iberia anuncià ahir que no té previst abandonar l'aeroport d'El Prat i que fins i tot augmentarà fins a un 50 per cent la seva activitat a l'aeròdrom barceloní a través de Catair, la nova «low cost» que posarà en marxa l'octubre junt amb altres quatre socis.
I curiosament la companyia que presideix Fernando Conte realitzà aquest anunci després de pactar amb el Ministeri de Foment la cessió gratuïta de terrenys -26.500 metres quadrats- a El Prat perquè Iberia construeixi un nou hangar de manteniment. Des del Ministeri s'han cuitat a desmentir que el lliurament d'aquests terrenys suposi «una ajuda o contraprestació de l'Estat» per augmentar les seves operacions a la Ciutat Comtal.
No és estrany relacionar ambdós fets, ja que ambdós compromisos -el d'Iberia d'augmentar la seva activitat a Barcelona i el de Foment de cedir gratuïtament els terrenys- arribaren en la mateixa reunió, la que ahir mantingueren el president d'Iberia, Fernando Conte, amb el ministre d'Indústria, José Montilla, i la titular de Foment, Magdalena Àlvarez.
Amb aquesta reunió el Govern pretenia acabar amb les reaccions polítiques desencadenades després de l'anunci d'Iberia d'eliminar diverses de les seves rutes a El Prat davant de la falta de rendibilitat i que li han valgut crítiques tant dels propis pilots, com de CiU i ERC, i fins i tot del propi batle de Barcelona, Joan Clos, que dimarts amenaçà de cercar un substitut per a El Prat.
Durant la reunió, el president d'Iberia traslladà als ministres el seu compromís de no abandonar l'aeroport d'El Prat i de fins i tot augmentar substancialment les seves activitats, malgrat que reiterà que eliminarà les rutes que opera a Barcelona que no resulten rendibles.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.