La tabaquera JTI abaixa els preus de Winston i Camel 90 i 40 cèntims

Contesta així als retalls efectuats per Altadis i la Philip Morris

TW
0

La companyia Japan Tobacco International (JTI) comunicà al Comissionat per al Mercat de Tabacs que reduirà 90 cèntims el preu d'una les seves principals marques, Winston, que costarà 1'85 euros, i que reduirà 40 cèntims el de Camel, que se situarà en 2 euros, informà ahir aquesta multinacional.

Un portaveu de la companyia indicà que aquesta baixada de preus entrarà en vigor una vegada que es publiqui al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), previsiblement avui o el proper dilluns, i precisà que amb aquest retall de preus el preu de Winston és igual al de Fortuna, del grup hispanofrancès Altadis.

Una altra de les principals marques de JTI, Gold Coast, també reduirà el seu preu i costarà 1,65 euros davant els dos euros fixats anteriorment per la firma, mentre que Vantage serà l'única que s'encareixi, en passar d'1,30 euros a 1,65 euros després d'aquesta modificació, assenyalà el citat portaveu.

Després de Philip Morris i Altadis, aquesta multinacional és la tercera que s'apunta a la nova estratègia comercial de baixada de preus de les seves principals marques, si bé segons indicaren fonts del sector no serà l'última, ja que s'esperen més descensos.

Els estanquers, per la seva part, rebutgen aquesta nova estratègia de les tabaqueres en considerar que ha donat lloc a una «guerra de preus» que situa el sector en una situació d'inestabilitat.

La Unió d'Associacions d'Estanquers d'Espanya ha decidit aquesta setmana presentar una demanda judicial contra tot fabricant que baixi el preu del tabac, segons indicà el seu president, Manuel Fernández Vicario.