El Popular vol cobrar comissió als seus clients per usar els caixers

Aplicarà la mesura «si les condicions de mercats ho aconsellen»

TW
0

El Banco Popular ha deixat la porta oberta a la possibilitat de cobrar una comissió de 0,30 euros als clients que extreguin diners als caixers de la mateixa entitat fora d'horaris d'oficina, encara que, segons el banc, aquesta tarifa només s'aplicarà «si les condicions de mercat ho aconsellen». L'entitat defensa que la utilització dels caixers és un servei que presta i que per tant pot cobrar per això, encara que destaca que aquesta comissió no s'aplicarà de moment i que és únicament el preu màxim que s'ha inclòs al llibre de tarifes registrat al Banc d'Espanya.

Les associacions de consumidors s'han oposat obertament a aquesta possibilitat, amb l'argument que les entitats s'estalvien molts costos gràcies a l'existència dels caixers -precisen menys personal i poden tancar a l'horabaixa-, amb la qual cosa no té sentit que el Popular imposi als seus clients una comissió per utilitzar aquests terminals. L'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (ADICAE) ha qualificat aquesta nova comissió com un «excedent», que posa de manifest «una situació que denunciam fa temps i que no és una altra que l'injustificat i abusiu augment de comissions que paguen els usuaris».

El portaveu d'ADICAE, Fernando Herrero, assegurà que el que pretén fer el Banco Popular «és la gota que fa vessar el tassó» i, al seu parer, es fa imprescindible una regulació sobre les comissions bancàries. Ferrer demanà al sector bancari que no segueixi el «pèssim exemple» del Banc Popular, mentre animà els consumidors a protestar. Per la seva part, un portaveu d'Associació d'Usuaris de Banca (Ausbanc) asssegurà que aquesta possibilitat «és molt greu», ja que «els bancs poden tancar els horabaixes gràcies al fet que tenen caixers que poden atendre les necessitats dels usuaris».