Les explosions es varen registrar devers les 5.20 hores a l'esplanada de Santiago d'Irun, a pocs metres de la frontera amb França, un lloc en el qual diàriament estacionen uns 150 camions, però que la passada nit n'allotjava més, ja que els diumenges els vehicles pesants tenen prohibit circular per les carreteres basques.
Una de les bombes, composta per un quilo d'explosiu, va provocar un foc en un camió d'Olloquiegui carregat de paper higiènic estacionat des de divendres. Aquest transport tenia com a destinació el Regne Unit. La bomba originà un gran incendi que es propagà entre els vehicles aparcats al seu costat.
Els bombers treballaren durant tot el matí per controlar el foc, que va deixar totalment cremats cinc camions rígids i sis semiremolcs.
L'altra bomba, de característiques semblants, va fer explosió a uns 150 metres davall un cap tractor que també pertany a l'empresa navarresa Transportes Olloquiegui, però que va sofrir danys de menor consideració, segons fonts dels Bombers.
L'empresa Olloquiegui, la seu central de la qual es troba a Burlada (Navarra), va ser objecte d'un atemptat semblant l'agost de 2000, també a Irun, quan dues bombes esclataren als baixos de sengles camions estacionats a les proximitats del pas fronterer de Behobia.
Després de l'atemptat, alguns transportistes expressaven la seva impotència i «desesperació» davant l'ocorregut i lamentaven haver-se quedat «sense no res», ja que a diferència dels d'Olloquiegui, altres camioners afectats eren autònoms i propietaris dels vehicles destruïts.
Segons un testimoni directe, a les dues primeres explosions en varen seguir diverses més provocades per esclats de pneumàtics i dipòsits de benzina, encara que tots els camioners que es trobaven a l'aparcament pogueren sortir sense resultar ferits. Al lloc del sinistre acudí el diputat general de Guipúscoa, Joxe Joan González de Txabarri, que apuntà l'autoria d'ETA i considerà que aquesta organització terrorista «és l'element més regressiu i totalitari que es coneix en aquesta societat».
Amb aquest atemptat contra l'empresa Olloquiegui, ETA suma tres atacs a companyies del sector del transport durant l'any 2003.
El passat 6 de juliol una bomba destrossà un camió i causà danys a sis més a la seu de l'empresa Azkar a Bedia (Biscaia), mentre que el 31 d'agost l'Ertzaintza desactivà un artefacte explosiu a l'entrada de la companyia La Guipuzcuana a Azkoitia (Guipúscoa), després del xantatge d'ETA».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.