El portaveu del Govern espanyol, Eduardo Zaplana, assegurà ahir que «no sembla que faci falta cap altre informe o control» per garantir la seguretat de la línia ferroviària d'alta velocitat que unirà Madrid i Lleida.
Durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Zaplana contestà així les reclamacions per part de l'oposició i de diferents col·lectius d'un augment de les garanties de seguretat, després que dilluns es descobrís que hi ha un clot de 15'5 metres de profunditat en un terreny guixenc pròxim a Saragossa i a 650 metres de les vies de l'AVE.
El portaveu recordà que el gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF) garanteix que el projecte de l'AVE, que s'ha previst que entri en funcionament a partir del pròxim dia 11, «recull totes les mesures tècniques d'acord amb aquest tipus de terrenys».
«No hi ha cap qüestió més, a partt de les que es vulguin suscitar de manera artificial», apuntà el també ministre de Treball, que va justificar la defensa del projecte i de la seva seguretat que va fer dijous el mateix ministre de Foment, Francisco Àlvarez-Cascos.
En aquest sentit, va qualificar d'«absolutament lògic» que el ministre demani, i gairebé «exigeixi», respecte pels professionals espanyols, «que són vertaderament excel·lents» i per les feines que s'han realitzat, «que garanteixen sense cap dubte el projecte de construcció i la seva gestió posterior.» Zaplana assegurà no entendre ni compartir que es vulgui polemitzar constantment «en temes que són prou clars des del punt de vista tècnic només per mantenir viu el debat», i va demanar a la premsa: «Creuen vostès que si el Govern o Foment tinguessin el més mínim dubte mantendrien els seus compromisos i dates?»
Per la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig, reiterà ahir la seva demanda al Ministeri de Foment perquè encarregui una auditoria externa que asseguri que el traçat de la línia Madrid-Lleida compleix tots els requisits de seguretat. Puig va afegir que sense aquest estudi independent la línia «no hauria de posar-se en funcionament».
Puig insinuà que si la Generalitat hi fos competent no deixaria que els trens començassin a funcionar el dia 11, davant de «les contradiccions excessives, errors i incògnites» sobre la seguretat del traçat. El conseller va retreure per això l'«obsessió pardista i electoral» del Govern del PP per inaugurar la línia fa un any.
Per la seva banda, el conseller d'Indústria, Antoni Fernández Teixidó, negà ahir que «la Generalitat vulgui complicar la vida al Govern central amb la demanda d'una auditoria tècnica».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.