Els enginyers José M. Berenguer i José R. Iribarren asseguraren ahir que el remolc dePrestige a una àrea abrigada de la costa gallega hauria estat «pràcticament impossible» a causa de l'alt risc que hi havia de perdre el control del vaixell o d'encallar al litoral per les adverses condicions meteorològiques.
Aquestes foren les conclusions a què van arribar aquests dos tècnics després d'haver realitzat més de 50 simulacions amb vaixells de característiques similars al petrolier. Ambdós enginyers parlaren dels «simuladors de maniobra de vaixells com a eina de seguretat marítima» en el II Seminari Internacional sobre Gestió de la Seguretat en l'Activitat Pesquera, que ahir començà al recinte firal de Cotogrande, dins la Fira Mundial de Pesca.
Durant la ponència, Iribarren presentà els simuladors de maniobres de vaixells utilitzats actualment per determinar les dimensions dels ports i per definir les seves condicions d'accés i operativitat. Es tracta d'eines de reconeguda eficàcia, susceptibles de ser utilitzades per valorar científicament diversos aspectes relacionats amb la seguretat marítima i per a l'aplicació de la metodologia d'anàlisi de riscs en aquest camp. Per la seva part, Berenguer va explicar que van realitzar 52 simulacions d'accés a la ria de Corcubión amb petroliers de 70.000 i 290.000 tones, amb limitacions en els seus mitjans de propulsió i en diverses condicions extremes d'onatge i vent.
Els resultats van revelar que en determinades condicions meteorològiques extremes a l'oceà «no és possible el remolc controlat de vaixells» d'aquestes dimensions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.