Trenta-nou treballadors foren rescatats ahir il·lesos del túnel de la línia AVE Madrid-Valladolid que uneix les localitats de Segòvia de La Granja i Riofrío, després de romandre prop de cinc hores atrapats al seu interior. Els treballadors no sofreixen «cap tipus d'afecció greu, segons les primeres proves que se'ls han realitzat a les ambulàncies traslladades fins al lloc de l'accident».
El maquinista fou qui donà la veu d'alarma de l'incendi registrat a la màquina i va intentar, en un principi, apagar el foc amb un extintor, mentre els treballadors van acudir a una zona del túnel en què hi havia una bossa d'aire, segons van explicar fonts del Gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF).
Així ho manifestaren fonts de la Junta de Castella i Lleó, que precisaren que gairebé tots els operaris van accedir pel seu peu a les ambulàncies i que només un parell d'ells van necessitar una llitera i oxigen per arribar als vehicles, informaren les esmentades fonts.
L'accident es va produir passades les 15.00 hores a un quilòmetre de la boca nord del túnel, quan, segons fonts de la Subdelegació del Govern a Segòvia, el tren que anava a recollir els treballadors que havien de canviar en aquell moment de torn i en el qual només viatjava el conductor, va descarrilar i es va incendiar.
Aquest assenyalà que, davant de l'«accident d'obra», el pla d'emergència va funcionar a tot hora «perfectament». De fet, cap a les 19.00 hores, la regidora de Seguretat de l'Ajuntament de Segòvia, Ana San José, ja va avançar que s'havia establert comunicació amb els treballadors atrapats i s'havia comprovat que comptaven amb equips de respiració autònoms i es trobaven bé a l'espera de ser rescatats.
Al lloc de l'esdeveniment hi van acudir, a més de familiars i coneguts dels treballadors atrapats, unes quinze ambulàncies i diverses dotacions de bombers, equips sanitaris de Castella i Lleó i de Madrid i un helicòpter de la Guàrdia Civil i un altre del Servei d'Urgència Mèdica de Madrid (SUMMA). Diversos equips autònoms d'oxigen de la Comunitat de Madrid foren introduïts al túnel per facilitar les feines de rescat, que segons fonts del GIF van ser molt laborioses, ja que hi havia molt de fum a l'interior del túnel i es va haver de comprovar que no hi havia algun tipus de gas tòxic.
També va acudir al lloc de l'accident el ministre de Defensa, Federico Trillo, per coordinar els treballs de rescat, així com el conseller de Foment i portaveu de la Junta de Castella i Lleó, Antonio Silván. El portaveu de la Federació del Metall d'UGT, Rafael Cañas, es congratulà pel fet que els equips de prevenció i sistemes d'extinció d'incendis hagin funcionat.
La unió temporal d'empreses que efectua les obres al túnel de la boca nord-oest està formada per les constructores ACS, Vies i Construccions i FCC. El tram de l'AVE Madrid-Valladolid té 150'9 quilòmetres, d'ample internacional i el seu cost s'aproparà als 2.103'54 milions d'euros. D'aquests, uns 1.081'82 milions d'euros els absorbiran les obres de la variant del Guadarrama -començades a primers de desembre de 2001-, inclosos en els 1.382'33 que costarà el tram entre Madrid i Segòvia.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.