Un xoc de dos trens de rodalies causa vuit ferits lleus a Madrid

Renfe atribueix l'accident a la distracció d'un dels maquinistes

TW
0

Vuit persones van sofrir ferides de caràcter lleu poc abans de les 8.30 del matí en col·lidir dos trens de rodalies a uns 300 metres de l'estació de Móstoles (Madrid). L'accident es va produir quan un dels trens es trobava aturat al senyal d'entrada de l'estació de Móstoles quan un altre, que realitzava una maniobra d'aproximació a la mateixa estació, hi va topar de manera brusca. El president de Renfe, Miguel Corsini, va atribuir la col·lisió a una distracció d'un dels maquinistes.

Això no obstant, va anunciar l'obertura d'una investigació d'ofici per part de l'operador ferroviari per aclarir les causes de l'abast dels proximitat ja que, segons va detallar, el que arribava a l'estació «circulava a una marxa molt lenta i tenia l'altre tren a la vista». Corsini va revelar que entre les dues màquines que van xocar ahir existia un senyal que, pel motiu que sigui, el tren va poder sobrepassar, però va insistir que «l'evident» és que un tren arribava lentament i l'altre estava «a la vista i aturat». Això no obstant, Corsini va manifestar la seva satisfacció perquè el xoc no ha provocat més danys personals que contusions en set passatgers.

L'accident va provocar contusions i traumatismes de caràcter lleu a vuit persones, sis de les quals van necessitar atenció hospitalària, ja que a causa de la proximitat a què eren de l'estació hi havia diversos viatgers drets ja preparats per baixar.

Tres dels ferits van ser traslladats per la Creu Roja a l'Hospital de Móstoles, mentre que els altres tres van rebre atenció a l'Hospital Fundació d'Alcorcón. Com a conseqüència de l'abast, Renfe va suspendre temporalment el trànsit de trens entre les estacions de San José de Valderas i Móstoles El Soto.

El president de Renfe, Miguel Corsini, va atribuir el xoc a una «distracció del maquinista» que arribava a l'estació i va col·lidir amb la màquina que en aquell moment hi estava estacionada, possiblement provocada per l'alta freqüència de circulació i trens de rodalia en la línia.