Accident del Talgo Madrid-Corunya en un pas a nivell sense barrera

El forense acabà les autòpsies a les víctimes del sinistre de Chinchilla

TW
0

El Talgo Madrid-la Corunya patí ahir horabaixa un accident, en el qual afortunadament no s'hagueren de lamentar víctimes, després de fregar un camió que travessava el pas a nivell sense barrera de la barriada de Villagodio, als afores de Zamora, segons informaren fonts de l'estació ferroviària d'aquesta capital.

El succés es produí a les 18.00 hores, en el quilòmetre 85'690 de la línia fèrria Medina del Campo-la Corunya, sense que el tren arribàs a descarrilar, motiu pel qual, després d'estar devers deu minuts aturat, continuà el seu camí en direcció a la Corunya amb la totalitat del passatge.

Prop d'aquest lloc, en un altre pas a nivell també sense barrera situat a dos quilòmetres, es produí un accident mortal el 29 de setembre del 2000, quan un altre tren Talgo atropellà un turisme, circumstància que provocà la mort de l'únic ocupant del cotxe.

D'altra banda, les famílies dels finats dimarts en l'accident ferroviari de Chinchilla (Albacete) estan a l'espera que la Guàrdia Civil remeti al jutge encarregat del cas els resultats definitius de les anàlisis d'ADN per identificar els denou cadàvers rescatats en unes feines ja «bastant avançades», i que s'enviaran en un termini «breu».

Des de la matinada de dijous a divendres romanen al laboratori central d'ADN de la Guàrdia Civil, a Madrid, totes les mostres tant dels 19 cadàvers com dels seus familiars, amb la qual cosa ja s'està duent a terme aquest procés d'identificació «complicat i llarg». Mentrestant, a l'hospital del Perpetuo Socorro d'Albacete els metges forenses acabaren les autòpsies de les restes de les denou víctimes mortals.

Finalment, segons declaracions de Renfe, la col·lisió dels trens s'hauria evitat «si s'hagués complit de manera estricta el Reglament General de Circulació i el cap d'estació no hagués posat el senyal de sortida del Talgo obert -en verd».