TW
0

Es confirmaren les especulacions que feia uns quants mesos mesos que circulaven pel mercat. El consell d'administració de la companyia Telefónica va acordar ahir una oferta pública d'adquisició d'accions (OPA) sobre la totalitat de les accions de Terra i ofereix 5,25 euros per cada títol de la companyia, informà l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). L'oferta és un 55'5% inferior al preu de sortida en Borsa, el novembre del 1999, quan cotitzava a 11 euros.

L'oferta realitzada per Telefónica implica una prima del 15 per cent sobre la cotització mitjana de Terra Lycos al llarg dels sis mesos. Però per a Terra el preu no correspon al valor vertader de la companyia, motiu pel qual esperen que Telefónica proposi un canvi d'accions entre ambdues.

Quan sortiren en Borsa el novembre del 1999 s'estrenaren a 11 euros, és a dir, que el preu oferit ara se situa un 55'5% per sota del de llavors. El tancament del primer dia de cotització va ser de 37 euros, amb la qual cosa en una sola sessió els interessats triplicaren la seva inversió. Els títols de la companyia arribaren a aconseguir més endavant un màxim superior a 130 euros per iniciar després la seva caiguda i situar-se en els nivells actuals.

Des de principi d'any, les accions de Terra Lycos han pujat un 12%, cosa que els analistes han atribuït sobretot a la possibilitat de la presentació d'una OPA per part de Telefónica. Des de l'operadora asseguraren que el preu és just i fins i tot consideren l'oferta «generosa».

La matriu afirmà que l'operació respon als canvis del model de negoci d'internet i vol capturar els beneficis de la reestructuració. Així, es desembutxacarà un màxim de 1.726 milions d'euros, gairebé la quantitat que Terra Lycos té en efectiu, segons xifres de març.

Els beneficis de la reestructuració i la integració d'actius es materialitzaran en tots els mercats en què Telefónica sigui l'operador incumbent en telefonia fixa, ja que s'hi combina la gestió de més de 43 milions de línies fixes i més d'1'7 milions de clients ADSL, amb la fortalesa de Terra Lycos per internet, amb més de 4 milions de clients a l'accés i 1'8 milions de subscriptors de pagament en els serveis de comunicacions i de portal.

Telefónica cerca l'orientació comercial cap al client, per optimitzar la inversió i per accelerar el disseny de productes i serveis de telecomunicacions, en especial de banda ampla, aprofitant tant com sigui possible la complementarietat i la fortalesa de les diferents companyies del grup. Com a conseqüència de tot això, la redefinició del negoci d'internet del grup es traduirà en una millora de l'Ebitda de 269 milions d'euros per al grup Telefónica en el període 2003-2006.