Un informe elaborat per un grup d'investigadors del Departament de Geologia de la Universitat de Saragossa, amb la col·laboració de professionals externs, constata l'«alta perillositat» d'enfonsament en algunes zones del nou corredor ferroviari d'entrada a Saragossa de la línia d'alta velocitat.
Es tracta d'un informe complementari al que realitzà el 1998 per a l'Ajuntament de Saragossa relatiu a la perillositat d'enfonsament per dolines en diverses zones i els resultats del qual foren tinguts en compte en la recent revisió del PGOU de la ciutat.
El professor titular del Departament de Geologia de la Universitat de Saragossa i un dels autors de l'informe, José Luis Simón, destacà com una de les conclusions principals que «tot l'entorn de Saragossa és una zona de perillositat elevada amb relació al risc d'enfonsaments per dolines».
Continuà explicant aproximadament, «un 9,5 per cent de tota la longitud del tram del nou corredor ferroviari que hem estudiat entre el Canal Imperial i el Corredor de l'Ebre -uns 4 quilòmetres-, és zona amb enfonsaments constatats, de perillositat alta o molt alta». D'altra banda, José Luis Simón incidí a més que en algunes d'aquestes zones «hi arriba a haver fins i tot enfonsaments de l'ordre de 7 centímetres per any».
En aquest informe es realitza igualment un diagnòstic de l'enfonsament ocorregut en aquest tram el passat mes de març i posa de manifest que els estudis geotècnics realitzats i les mesures constructives adoptades, dels quals el Ministeri de Foment donà detall en el seu dia «són insuficients per minimitzar el risc».
«Hem arribat al convenciment que aquest enfonsament fou origen natural quant a la causa primera, encara que artificial o provocat quant al detonador final que pogué ser l'obra d'una canonada», afirmà l'expert.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.