L'Executiu reconeix contractes milionaris amb el seu exportaveu

Miguel Àngel Rodríguez facturà d'Interior, Foment, Treball i RTVE.

TW
0

L'empresa Carat España de publicitat, presidida per l'exportaveu del Govern Miguel Àngel Rodríguez, ha cobrat 26'5 milions d'euros en contractes públics des que el polític del PP n'és al càrrec, segons reconegué l'Executiu en una resposta parlamentària a Izquierda Unida.

Des de la incorporació de Rodríguez, l'agència publicitària ha rebut contractes de tres ministeris i de la televisió pública, segons informà ahir la Cadena Ser.

Amb el Ministeri de Foment, Carat obtingué el contracte a través del gestor d'Infraestructures Ferroviàries el desembre de 1998, un mes després que l'exportaveu d'Aznar arribàs a la presidència de l'empresa; la campanya contractada facturà 3'9 milions d'euros.

Pel Ministeri de Treball, l'empresa publicitària elaborà la campaña «Dicho y hecho», i cobrà per aquesta tasca 7'2 milions d'euros.

També el Ministeri d'Interior encarregà dues campanyes a l'empresa de Rodríguez; una d'elles sobre seguretat viària, per un import total de gairebé quinze milions d'euros.

A més, emperò, Carat ha treballat per a la Televisió Espanyola, publicitant esdeveniments com el concert del programa Operación Triunfo a l'estadi Santiago Bernabeu el juny passat. Pels seus encàrrecs a la televisió pública, l'agència que presideix Miguel Àngel Rodríguez cobrà en total 456.000 euros.

En altres paraules, Carat ha facturat un total de 26'5 milions d'euros a l'Administració estatal des que Rodríguez entrà a l'agència.

La concessió a Carat España de la campanya «Dicho y hecho» féu que Izquierda Unida posàs els fets en coneixement de la Fiscalia Anticorrupció. En aquell moment, Miguel Àngel Rodríguez afirmà en declaracions a la premsa que aquell era el primer contracte que l'agència havia aconseguit amb l'Administració des que ell n'era el president, extrem que el Govern reconeix ara com fals.

Rodríguez fou el primer portaveu d'Aznar, amb qui suposadament arribà a enfrontar-se per divergències sobre el tractament als mitjans de comunicació.

Poc després de deixar el seu càrrec, Miguel Àngel Rodríguez ingressà en qualitat de president a l'agència publicitària Carat España.