La UCE acusa Iberia, Spanair i Air Europa de pactar els preus

Denuncia, a més, la publicitat enganyosa sobre els descomptes

TW
0

La Unió de Consumidors d'Espanya (UCE) ha presentat una denúncia davant del Tribunal de la Competència contra Iberia, Spanair i Air Europa, perquè entèn que podria haver existit un pacte de preus entre totes les aerolínies, cosa que conculcaria la lliure competència en el mercat estatal.

A més, l'organització de consumidors també ha presentat una altra denúncia davant de l'Institut Nacional de Consum en què acusa de publicitat enganyosa Iberia i Spanair per les seves darreres campanyes, que qualifica de «fraudulenta».

La Unió de Consumidors ha presentat una denúncia davant de Competència perquè considera que Iberia, Spanair i Air Europa han pactat els preus dels bitllets ordinaris, ja que són idèntics per a totes les destinacions consultades en totes les companyies, «i això a pesar del procés complex d'arrodoniment en euros».

L'organització de consumidors denuncia que aquest pacte de preus és un fet molt greu que conculca la lliure competència en el mercat estatal. Per això, insta l'Institut Nacional de Consum perquè el Tribunal de la Competència prengui mesures sancionadores contra aquestes companyies.

La UCE també acusa Iberia i Spanair d'ús de publicitat fraudulenta. Argumenta que el passat 1 de gener ambdues companyies llançaren una campanya de promoció en la qual ofereixen bitllets per a destinacions nacionals entre 69 i 65 euros si s'adquireixen entre l'1 i el 31 de gener i s'empren abans del 28 de febrer.

Tanmateix, la UCE denuncia que aquesta campanya silencia «dades fonamentals. Així, encara que l'oferta presenta una rebaixa del 76 per cent sobre el preu ordinari, té tantes limitacions que s'exclou de la promoció el 75 per cent dels usuaris.