Rajoy: «El Govern actuà amb encert»

Al contrari del que es deia just fa dos dies, el 'Prestige' té fugues de combustible

TW
0

El vicepresident del Govern i ministre de la Presidència, Mariano Rajoy, reconegué ahir a la roda de premsa després del Consell de Ministres que continua sortint fuel del Prestige. Segons les seves paraules, el batiscaf francès Nautile ha detectat que de la proa del petrolier surten petits fils, «raigs solidificats amb aspecte de plastilina». L'Executiu creu que el combustible «està encara refredant-se». Fa dos dies, el propi Rajoy va assegurar que el batiscaf francès no havia trobat esquerdes al petrolier i dimecres que aquestes eren petites.

Està previst que el Nautile faci vuit immersions per comprovar l'estat del casc del petrolier i del combustible que conté. Segons explicà Rajoy, fins al moment s'han fet dues immersions per comprovar l'estat de la proa i encara «no hi ha dades de la popa».

Segons les dades facilitats pel vicepresident, la proa del vaixell té l'estructura deformada, amb plaques doblegades cap endins. «Es pensa que el fuel està encara solidificant-se», va explicar. Del casc surten «raigs gairebé solidificats amb aspecte de plastilina» que pugen en vertical. «Estam estudiant què significa això», va dir. Això no obstant, va assegurar que a la superfície del mar del lloc de l'enfonsament no hi ha noves taques de chapapote com les que estan arribant a les costes.

Quant a les tasques de neteja, Rajoy explicà que els dos vaixells francesos que estaven succionant fuel s'han retirat cap les aigües del seu país, davant de la possibilitat que hagin d'actuar en el Golf de Biscaia, però seran rellevats per uns altres dos vaixells italians.

El vent està dispersant les taques de fuel i variant els seus blancs. A la costa cantàbrica la marea negra ja ha arribat a les platges basques, càntabres i asturianes, mentre a França es preparen per a la seva arribada en quatre o cinc dies. L'altra cara de la moneda es va viure a la ria d'Arousa, on els mariners que van sortir una jornada més a enfrontar-se des de primera hora del matí a la llengua de fuel van veure com el vent se l'havia portat en direcció sud, encara que mantenen l'alerta davant de la possible existència d'una taca submergida.