Ministeri de Foment i sindicats acabaren la reunió sense acord.

TW
0

El Ministeri de Foment determinarà avui els serveis mínims de transports que hauran de complir-se en la vaga del pròxim 20 de juny amb els criteris seguits en l'aturada de gener de 1994 després que fracassassin les negociacions amb els representants d'UGT i CC OO. Les discrepàncies mantingudes sobre el transport aeri i el solapament entre diversos mitjans per al mateix recorregut van ser els principals obstacles per a l'acord. Les més de cinc hores de reunió entre Govern i sindicats no van servir per apropar postures. El sotssecretari de Foment, Adolfo Menéndez, i responsables de les Federacions de Transport i Comunicació d'UGT i CC OO no van aconseguir superar diversos punts de desacord, que van quedar reflectits en una acta que recull ambdues postures.

Segons Menéndez, els criteris establerts el 1994 «són perfectament aplicables», ja que «només han canviat dues coses: no hi ha un Govern del PSOE sinó del PP i des de 1996 hi ha 3'5 milions d'espanyols més ocupats», el que «suposaria incrementar la necessitat dels serveis mínims perquè qui vulgui pugui fer ús del dret al treball». Per als sindicats, el desacord es deu a les diferents concepcions dels que són serveis essencials i del que suposa una intermodalitat. «Entenem que si hi ha un mitjà no té perquè donar"se'n un altre, mentre que l'ordre preveu tots els mitjans de transport», va aclarir el responsable d'Organització de la Federació de Transport i Comunicació de CC OO, Florentino Rodríguez.

Segons el secretari general de la Federació de Transport i Telecomunicacions d'UGT, José Javier Cubillo, la filosofia de l'acta de la vaga de gener de 1994 «difereix bastant de la filosofia que manté actualment el Ministeri», perquè el Govern concep la fixació dels serveis mínims «a petició de les empreses». Però el major desacord entre Foment i els sindicats es va produir en el transport aeri. L'Administració ha fixat com a serveis mínims un vol d'anada i tornada per a cada companyia aèria a les rutes amb un mitjà alternatiu de transport que sigui un recorregut per carretera de 500 quilòmetres o més, a les rutes entre Península i Balears, entre Península i Canàries, entre Península i Melilla i Ceuta i a les rutes interinsulars Balears i Canàries.