La crisi argentina passa factura a Telefónica, que perd un 72%

TW
0

La crisi argentina condicionà els resultats de Telefónica fins al punt de canviar el signe dels seus principals indicadors. L'operadora obtingué uns beneficis nets de 121'1 milions de euros, la qual cosa suposa una reducció d'un 72 per cent respecte del primer trimestre del 2001. El grup registrà en els primers tres mesos de l'any uns ingressos de 7.418'6 milions d'euros i un EBITDA de 3.044'7 milions, la qual cosa suposa un descens del 2'4 per cent i del 2'7 per cent respectivament, a causa fonamentalment de la depreciació del real brasiler i l'alentiment del negoci a Espanya.

Els beneficis nets de Telefónica se situaren en 121'1 milions d'euros, amb una reducció del 72 per cent respecte del primer trimestre del 2001. Si s'elimina l'impacte de la depreciació del peso i de l'evolució dels seus negocis a Argentina, la companyia presidida por César Alierta hauria presentat una costa de resultats amb ingressos que s'incrementarien amb el 5'8 per cent respecte de març del 2001, un EBITDA superior en un 5 per cent i un benefici net del 10'1 per cent per sobre de l'obtingut en el primer trimestre del 2001.

Quant al nombre de clients, aquest es va veure incrementat un 11'7 per cent fins a assolir els 79'8 milions. Aquest creixement té el seu origen, principalment, en l'augment interanual de 5'4 milions de clients experimentat a la base de clients gestionats de Telefónica Móviles, totalitzant 30'8 milions a finals del trimestre.