Quatre persones moriren i 26 resultaren ferides ahir després de
l'aterratge forçós a Màlaga d'un avió de la companyia regional
Binter que viatjava, amb 44 persones a bord, entre Melilla i la
capital de la Costa del Sol. Es pensa en una avaria en un motor com
a causa del sinistre. Els morts són el ciutadà francès Hervé
Troadec, de 41 anys; i els espanyols Emilio Martínez Plaza, de 67;
Mohamed Mohamed Uassani, de 46 i que es dirigia cap a Palma, on
feia feina, i el pilot de l'aparell, Mariano Hernández Ruano, de 54
anys, que morí a primera hora de l'horabaixa.
L'avió, un bimotor CN-235, de Binter Mediterráneo, filial d'Air
Nostrum, sota franquícia d'Iberia, es veié obligat a realitzar un
aterratge forçós a la carretera nacional 340, a prop de l'aeroport
Pablo Picasso malagueny, poc després de les 10 del matí. El
comandant, cap dels pilots de la companyia Binter, envià una
cridada d'emergència a la torre de control dos minuts abans de
desplomar-se l'aparell advertint d'una pana en un motor. L'avió
«volà durant quatre o cinc minuts amb el motor aturat abans de
caure», afegí per la seva part Javier Oliva, un dels supervivents
del sinistre, qui declarà que sentí que «alguna cosa anava
malament» quan veié que l'aparell «pujava i baixava amb brusquedat»
a causa de les fortes turbulències.
L'avió aterrà en un camp situat abans del recinte aeroportuari i
quedà xapat per la meitat amb la part davantera damunt la calçada
de l'antiga nacional 340, cosa que obligà els serveis de rescat a
tallar el trànsit per aquesta via, mentre procedien a treure els
ferits de l'aparell, alguns dels quals havien quedat atrapats entre
les seves restes. De fet, alguns supervivents asseguraren que
estigueren bloquejats durant uns deu minuts a l'interior de l'avió,
intentant rompre les finestres per sortir, mentre a l'aire se
sentia una forta olor de combustible. Els ferits foren evacuats a
distints centres sanitaris de la capital de la Costa del Sol,
mentre que 17 passatgers aconseguiren sortir il·lesos del
sinistre.
Dos avions de la versió militar del CN-235 s'havien estavellat
per maig i juny passat a Turquia, i deixaren un saldo total de 38
morts. El constructor aeronàutic espanyol CASA, membre del grup
europeu EADS, havia reconegut llavors que els esmentats accidents
es degueren a una errada en els alerons dels avions. El president
de la ciutat autònoma de Melilla, Juan José Imbroda, afirmà que el
seu govern ha exigit en reiterades ocasions la retirada dels CN-235
de Binter, les nombroses avaries del qual sovint provoquen retards.
La companyia ja tenia previst substituir pròximament aquests
aparells per altres de més moderns.
Autovia tallada
La circulació tornà a la normalitat a l'N-340, a l'altura de
l'aeroport, sobre les 16 hores, després que les grues retirassin
l'avió sinistrat. Després de treure el combustible i retirar l'avió
de Binter, es netejà la carretera, que va ser tancada al trànsit de
vehicles durant gairebé sis hores. Els cotxes foren desviats per
l'autovia, que presentà durant tot el matí retencions de fins a
vuit quilòmetres, tot i que s'habilitaren vies alternatives.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.