La reforma de la Llei de seguretat viària que la comissió de
Justícia d'Interior del Congrés aprovarà la setmana que ve, i que
neix amb el principal propòsit de contribuir a reduir els elevats
índexs d'accidentalitat que es registren a l'Estat espanyol, recull
com a aspecte destacat la prohibició expressa que els menors de 12
anys viatgin en motos i en motocicletes anant de paquet. L'acord
dels diferents grups sobre aquesta mesura, que fou proposada per
Convergència i Unió, és unànime. Tot i això ha sorgit el dubte de
si el criteri d'edat se substitueix en realitat pel d'envergadura.
És a dir, que si s'aplicàs aquesta segona fórmula es prohibiria
colcar en moto aquells nins que no arribin als 1'35 metres
d'alçada.
Pel que fa referència a la prohibició d'emprar el telèfon mòbil
mentre es condueix, també existeix acord total. Tanmateix, es
permetria aquesta acció simultània amb la modalitat coneguda com a
«mans lliures». Aquest apartat serà tractat amb duresa a causa de
l'augment dels accidents per aquest motiu. Respecte del tema del
renou, s'ha decidit per unanimitat que els vehicles que excedeixin
els límits màxims de sonoritat autoritzats podran ser immediatament
immobilitzats pels agents de trànsit o de les diferents policies
municipals.
Naturalment la qüestió de l'excés de velocitat també és tractat
de manera especial, tot i que no existeix consens en alguns
aspectes. S'ha decidit que els qui ultrapassin uns límits que
siguin considerats de risc incorreran en una falta de tipus molt
greu. El PP proposarà que tres d'aquestes faltes molt greus en un
període de dos anys impliquin la retirada del carnet. Quant als
excessos considerats molt greus, tot i que no hi ha un acord
definitiu, seran inicialment els següents: en autopistes i autovies
superar els 180 quilòmetres per hora.
A les ciutats, el PSOE proposa que s'apliqui la norma d'excedir
els 50 per cent del límit màxim autoritzat. Tanmateix alguns
diputats d'altres grups no hi estan gaire d'acord, ja que
significaria que circular en una ciutat a més de 75 quilòmetres per
hora podria considerar-se una falta molt greu. Opten, doncs, per
proposar els 90 quilòmetres per hora com a límit màxim, ja que s'ha
de tenir en compte que en alguns grans carrers de ciutats com
Madrid o Barcelona, quan el trànsit ho permet, se circula a 80 i 90
quilòmetres per hora.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.