Les empreses Talgo i Siemens seran les encarregades de
construir, a parts iguals, el material rodant de la línia d'alta
velocitat que unirà Madrid, Barcelona i la frontera francesa,
mentre que Alstom, la tercera candidata a l'anomenat «contracte del
segle», en queda defora, informà ahir després de la seva reunió el
Consell d'Administració de Renfe.
El director de Comunicació de Renfe, Mariano Palacín, realitzà
la lectura de l'acord assolit pel Consell d'Administració, i indicà
que la decisió d'atorgar la fabricació dels nous trens d'Alta
Velocitat, fou presa per «unanimitat». El Consell decidí que es
construeixin un total de 32 trens, dels quals 16 els fabricarà
Siemens i l'atra meitat Talgo, que hauran d'entrar en funcionament
l'any 2004, i amb una inversió de 123.186 milions de pessetes, que
es repartiran amdues companyies.
La Mesa de Contractació de l'esmentat concurs, integrada per dos
membres de Renfe i altres dos tècnics del Ministeri de Foment, ha
valorat, segons el Consell d'Administració, les millors ofertes
realitzades per les tres empreses que s'hi havien presentat, així
com la innovació tecnològica al camp del transport ferroviari.
L'adjudicació porta a més el manteniment de les unitats, que
ambdues companyies realitzaran en un 50 per cent, ja que la pròpia
Renfe es reserva l'altre 50 per cent restant, així com un 20 per
cent a la fabricació directa dels trens. Els trens adjudicats són,
per part de Siemens, l'ICE3, que no té cap tractora i porta la
tracció distribuïda pels eixos de les unitats.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.