TW
0

Les empreses Talgo i Siemens seran les encarregades de construir, a parts iguals, el material rodant de la línia d'alta velocitat que unirà Madrid, Barcelona i la frontera francesa, mentre que Alstom, la tercera candidata a l'anomenat «contracte del segle», en queda defora, informà ahir després de la seva reunió el Consell d'Administració de Renfe.

El director de Comunicació de Renfe, Mariano Palacín, realitzà la lectura de l'acord assolit pel Consell d'Administració, i indicà que la decisió d'atorgar la fabricació dels nous trens d'Alta Velocitat, fou presa per «unanimitat». El Consell decidí que es construeixin un total de 32 trens, dels quals 16 els fabricarà Siemens i l'atra meitat Talgo, que hauran d'entrar en funcionament l'any 2004, i amb una inversió de 123.186 milions de pessetes, que es repartiran amdues companyies.

La Mesa de Contractació de l'esmentat concurs, integrada per dos membres de Renfe i altres dos tècnics del Ministeri de Foment, ha valorat, segons el Consell d'Administració, les millors ofertes realitzades per les tres empreses que s'hi havien presentat, així com la innovació tecnològica al camp del transport ferroviari.

L'adjudicació porta a més el manteniment de les unitats, que ambdues companyies realitzaran en un 50 per cent, ja que la pròpia Renfe es reserva l'altre 50 per cent restant, així com un 20 per cent a la fabricació directa dels trens. Els trens adjudicats són, per part de Siemens, l'ICE3, que no té cap tractora i porta la tracció distribuïda pels eixos de les unitats.