TW
0

Els representants del sector del transport de mercaderies per carretera i els dels principals clients "les empreses carregadores" varen arribar ahir a un acord, amb el qual els transportistes desconvocaren l'aturada estatal que duien a terme des de dilluns passat. L'acord, basat principalment en una pujada dels preus d'un 10 per cent que els carregadors paguen als transportistes, suposa també l'aprovació definitiva del paquet de mesures proposat pel Govern al conjunt del sector del transport per compensar els sobrecosts originats per l'encariment dels carburants.

De fet, el Comitè Nacional del Transport, representant del 95 per cent del total del sector, va desconvocar a primera hora de l'horabaixa d'ahir l'aturada estatal que, si no hagués estat així, hauria acabat la mitjanit d'ahir. Després de la subscripció de l'acord entre carregadors i transportistes, el conjunt del sector "incloses les empreses de transport de viatgers", representat per aquest comitè, va firmar amb el Govern espanyol el paquet de mesures amb què l'Executiu pretén compensar aquest col·lectiu pels sobrecosts que suporten a conseqüència de l'encariment dels combustibles.

Aquestes compensacions s'articulen mitjançant bonificacions fiscals per una quantitat total de 52.900 milions de pessetes, i la concessió d'una línia de crèdits «tous» de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) a baix tipus d'interès. Per part de l'Administració varen subscriure l'acord el ministre de Foment, Francisco Àlvarez-Cascos, el d'Hisenda, Cristóbal Montoro, i el secretari d'Estat d'Economia, José Folgado, en presència del secretari d'Estat d'Hisenda, Enrique Giménez-Reyna, el director general de Transports, Juan Miguel Sánchez, i el director general de Tributs, Estanislao Rodríguez-Posi.

La Confederació del Taxi d'Espanya anuncià també que no firmarà l'acord amb l'Administració per considerar que les reduccions fiscals pactades dijous només beneficien el 40 per cent del sector. El president de la Confederació, Miquel Tomàs, va titllar l'acord d'insuficient, ja que tampoc no preveu temes com les assegurances, mentre que la reducció fiscal proposta només beneficia, al seu parer, un 60 per cent dels taxistes i no la totalitat del col·lectiu.