El BSCH assolirà cada any, i a partir d'aquest exercici, un
estalvi de costs de 150.000 milions de pessetes amb els programes
d'ajusts de sucursals i plantilles, cosa que suposa elevar un 42
per cent l'objectiu inicial marcat amb la fusió, que va ser de
105.000 milions anuals.
En la seva intervenció en la junta d'accionistes celebrada a
Santander, el conseller delegat, Àngel Corcostegi, va fer un balanç
positiu dels resultats del grup en el primer any de fusió i avançà
les línies de gestió per al futur, que resumí a estalviar costs,
potenciar el negoci domèstic i fidelitzar la clientela amb
l'estratègia multimarca. El banc havia avançat aquesta mateixa
setmana davant 2.500 directius del grup de tot el món que havia
d'anar cap a un marge d'eficiència del 40 per cent. En aquest punt
recordà que la reducció de plantilla amb més d'11.000 persones el
1999 i el tancament de 450 oficines ha ajudat a rebaixar la ràtio
d'eficiència del 62'1 al 57'7 per cent.
Corcostegi destacà l'«enorme eficàcia» demostrada per la
permanència de les marques Santander, Central Hispano i Banesto en
«fidelitzar les seves pròpies clienteles i, fins i tot, augmentar
algunes quotes de mercat». El conseller delegat s'encarregà
d'exposar davant els accionistes els objectius financers marcats
per l'entitat, entre els quals s'inclou elevar al 25% el benefici
per acció i apujar la quota de mercat a Llatinoamèrica al 10%.
Reiterà, així mateix, l'interès pel desenvolupament de la banca a
internet, per la qual cosa preveuen utilitzar els suports adequats
«que atorguen les nostres relacions industrials, que no dubtarem a
expandir i a enfortir». «Concebem el nostre projecte a internet com
a prioritari i sense limitacions de fronteres, amb clara projecció
europea i americana», destacà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.