Un total de 38 persones moriren ahir en un accident aeri produït
en territori marroquí quan un avió quadrimotor del tipus BAE-146,
de la companyia Pauknair, que cobria la línia Màlaga-Melilla,
s'estavellà aparatosament contra el cim d'una muntanya mentre
efectuava les maniobres d'aproximació a l'aeroport de Melilla.
Entre els 38 morts, la majoria d'ells naturals de Màlaga i Melilla,
es troben els quatre membres de la tripulació, així com un
comandant de l'Exèrcit, dos caporals de lleva, i dos directius de
la Unió Esportiva Melilla.
El sinistre es produí sobre les 09.00 hores d'ahir a unes tres
milles del cap Tres Forcas, entre cap Viejo i Punta Cañaveral.
L'avió, amb vol número TV-4101, havia partit a les 08.15 de
l'aeroport de Màlaga.
La companyia aèria propietària de l'aparell sinistrat ha
descartat que la causa fos una avaria, assegurant que l'accident
s'ha produït quan l'avió efectuava maniobres d'aproximació a
l'aeroport de Melilla. A més, consideren que a la catàstrofe hi va
poder influir la «lleu boirina» que es registrava a la zona a
primera hora del matí.
L'empresa fonamenta aquests aspectes que l'última comunicació de
l'avió va tenir lloc sobre les 08.55 hores amb el Grup Antiaeri de
Melilla (GAL-7), cinc minuts abans de l'accident, i que el
comandant de l'aparell, Diego Clavero, no va informar sobre cap
anomalia o incidència durant el vol.
Una vegada conegut l'esdeveniment, tant les autoritats
espanyoles com marroquines enviaren d'immediat a la zona nombrosos
equips de rescat, entre ells deu helicòpters, embarcacions de
Salvament Marítim i Guàrdia Civil, que recuperaren tots els
cadàvers.
Els equips intensificaren les tasques de recerca a la zona on es
produí l'accident, que es varen veure dificultades per l'abruptesa
del terreny. Els cossos varen ser traslladats a la llotja del port
de Melilla, on la ciutat autònoma habilità una cambra frigorífica
per al seu dipòsit.
Una vegada que els cossos siguin identificats per la Policia
Científica, la tasca de la qual serà bastant complicada a causa de
l'estat que presenten, els cadàvers seran traslladats fins al
tanatori especial que s'ubicarà al Pavelló Esportiu Ciutat de
Melilla, on els familiars podran vetllar les seves víctimes.
Els ministres de Treball, Javier Arenas, i de Justícia,
Margarita Mariscal de Gante, arribaren ahir a Melilla per seguir de
prop les tasques de rescat.
Víctimes
Entre els 38 morts es troben el comandant de l'Exèrcit de Terra
Juan Prada Bonilla, de 37 anys, casat i pare de quatre fills, i els
soldats de lleva José Benítez García i Antonio León Acevedo,
destinats a Melilla. Igualment viatjaven dos vicepresidents de
l'equip de futbol Unió Esportiva Melilla, Pedro i Domingo García
López.
D'altra banda, quatre persones que tenien previst desplaçar-se
ahir a Melilla en el vol sinistrat finalment no embarcaren, amb la
qual cosa han salvat la vida.
També viatjaven l'advocat laboralista malagueny José Atencia
Guerrero, un dels pioners en l'assessorament jurídic de CCOO de
Màlaga, i un comercial de l'empresa Finanzauto, Agustín Copé
Medina.
L'accident d'ahir és el primer de gravetat de l'aviació
comercial a Espanya des del 19 del febrer del 1985, quan 148
persones moriren en estavellarse un Boeing 727 d'Ibèria que feia el
trajecte Madrid-Bilbao, després de col·lisionar amb un repetidor de
la televisió basca instal·lat en el mont Oitz, a trenta quilòmetres
de la capital biscaïna.
En el mateix turó del cap Tres Forcas moriren nou aviadors
britànics el 15 de juny del 1944, quan un hidroavió del Regne Unit,
model Catalina, la missió del qual era la de vigilar les costes,
s'estavellà en la falda.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.