Com en qualsevol sector empresarial o comercial la competència que es viu és enorme, no importa l'espai on actuïs, amb tota seguretat existirà un abundant nombre d'empreses, negocis o professionals que ofereixen el mateix, i tots lluiten amb totes les seves forces per fer-se un lloc.
El negoci de les impremtes no és immune a aquesta competitivitat, un sector que es troba, com no podia ser d'una altra forma, saturat, principalment per la disminució dels volums d'impressió, activitat bàsica d'aquestes empreses. I és que prenent com a referència la NAPL estatunidenca, el nombre d'establiments dedicats a la impressió s'ha vist reduït en un percentatge superior al 25% en els darrers 20 anys.
És evident que l'augment en la qualitat d'impressió i la baixada de preus de les impressores utilitzades en oficines i a nivell domèstic és una de les principals causes d'aquesta desfeta constant que sofreix el sector. Inevitablement, el volum global de les impressions disminueix, per la qual cosa no queda un altre remei que buscar noves vies i crear estratègies innovadores per a sobreviure i, en la mesura que sigui possible, augmentar els ingressos i els possibles marges.
SoloImprenta, l'empresa que va trobar la solució
Efectivament, l'empresa SoloImprenta ha trobat la clau per a no parar en el seu continu ascens comercial, factor que la duu a assolir el lideratge en el sector de les impremtes a curt i mitjà termini.
Soloimprenta, per a col·locar-se en aquesta posició privilegiada d'impremtes referents al nostre país, no només ha recorregut a optimitzar la seva oferta online, a reduir els preus, convertint-se en una de les impremtes que millors preus ofereix, o ampliar la varietat de productes possibles, com les targetes de visita, els fulls de mà i fullets, els cartells, el material d'oficina, els calendaris, les cartes i altres elements d'hostaleria, regals publicitaris, etc., ha hagut d'estudiar la situació a fons, per a plantejar una estratègia global.
Punts en els quals es basa l'èxit de soloimprenta
A més de les accions anteriorment comentades de baixar els preus, optimitzar el seu servei digital, i ampliar l'oferta dels seus productes, l'èxit d'aquesta empresa també està relacionat amb l'aliança que ha aconseguit establir amb alguns dels seus competidors, haver-se convertit en un productor a baix cost, afegir nous serveis complementaris en relació a la impressió, oferir la seva dilatada experiència en màrqueting i tecnologia per a gestionar amb encert els processos de comercialització i creació del que s'imprimeix, és a dir, també s'ha convertit en proveïdor de serveis de màrqueting.
Finalment, els coneixements en tecnologia que posseeixen els propietaris i empleats de soloImprenta ha servit per a canviar radicalment la forma d'impressió, ordenat i gestió per a les empreses clients, oferint l'oportunitat de servir d'organització que cobreix una externalització dels serveis, deixant a les companyies lliures de càrregues perquè es limitin a produir més.
La revolució de soloimprenta
SoloImprenta ha canviat el mètode de com es ven, es demana i es maneja la impressió, utilitzant per a això internet. Amb el seu correcte ús es pot automatitzar el treball i la impressió digital amb l'objectiu d'ampliar el mercat i aconseguir crear o arribar fins a nous models comercials.
La forma de vendre
La forma de vendre, per exemple, ja no es basa en contractar personal de vendes, sinó l'ús correcte i l'optimització d'estratègies enfocades a atreure compradors a través d'internet, aconseguint un element fonamental per a aquests moments de crisis en el sector, que és el d'estalviar despesa en personal, una despesa que es veurà reflectit en els preus que s'ofereixen al client final.
La impressió per demanda
Encara que soni contraproduent, part de l'èxit es deu al fet que aconsellen el client perquè imprimeixi menys. Treballar amb el client perquè aquests produeixin només l'estrictament necessari procura un plus de confiança. I és que, d'aquesta manera, s'evita l'enviament de materials als magatzems, ocupant espai i obligant a pagar un producte que no és d'ús immediat.
Tecnologia Web to Print
Aquest nou procés aconsegueix que els usuaris puguin ordenar el que necessiten en qualsevol moment amb una gestió col·lateral d'aquesta tecnologia, ja que es personalitza i es rep gairebé immediatament. Els usuaris solen preferir la comoditat que ofereix aquesta tecnologia mentre que els encarregats del màrqueting estalvien en temps i treball, protegint al seu torn la integritat de marca.
Altres processos que la porten a liderar el món de les impremtes són l'administració de la impressió automatitzada amb tecnologia Web to Print, la creació de kits personalitzats d'inscripció i l'automatització dels processos manuals, entre altres accions i estratègies.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.