nubes dispersas
  • Màx: 21°
  • Mín: 20°
21°

Gabriel Company: 'Les obres del tren no poden quedar així'

El conseller de Medi Ambient i Territori promet una reunió amb els batles del Llevant en breu i no descarta 'ni tren ni vies verdes'

690

Les estacions i els camins per on havien de passar les vies del tren tal vegada veuran passar ara bicicletes.

25-03-2011 | Miquel Àngel Canals(J.Socies)

El conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company, va parlar clar ahir a Capdepera sobre el futur de les obres del tren del Llevant: "Les obres no es poden deixar tal com estan, és una vergonya". I en aquest context, anuncià que la seva Conselleria "està treballant amb projectes alternatius, com per exemple vies verdes com les que hi ha a la Península o, fins i tot, la possibilitat que hi hagi tren". Company, que realitzà aquestes declaracions durant la visita a la Mostra de la llampuga, també explicà que "la setmana que ve o en els propers deu dies ens reunirem amb tots els batles de la comarca i els explicaré allò que he trobat. I crec que quan tenguin tota la informació, ens entendrem".

I és que, segons digué Company, "hi havia 57 milions d'euros i el Govern anterior va licitar les obres per 200. Quan vam arribar, jo no podia consentir tenir empreses fent feina sense poder-los-hi pagar, com ja feia mesos que succeïa". En aquest context, també va dir amb rotunditat que "no hem renunciat al conveni ferroviari" i féu referència al fet que aquests mesos s'ha hagut de fer front a l'electrificació, "quan no hi havia doblers per cobrir-la".

Projectes

En les seves declaracions, Gabriel Company també va dir que fa tres mesos que és dins la Conselleria i no vol sortir als mitjans per "no dir res"; a més, manifestà que, "en sortir, direm hi ha això, aquest projecte o aquest altre". Pel que fa a la possibilitat de veure arribar el tren de nou a Artà, Company no ho descartà, ja que forma part d'una de les possibilitats que s'estan posant damunt la taula. Però també va fer referència per primera vegada a una alternativa com les vies verdes, una xarxa d'antigues vies de ferrocarril que, després de quedar en desús per un motiu o altre, són emprades per a vianants i ciclistes, principalment. I aquest és un altre dels projectes que hi ha ara mateix a la Conselleria per donar una sortida a l'estat actual de les obres.

Les paralitzaren fa uns mesos i la decisió ha aixecat les veus critiques dels batles i, en la majoria dels casos, de tots els consistoris dels municipis de Capdepera, Artà, Son Servera i Sant Llorenç. Company també va fer referència a la protesta que s'ha organitzat per al proper dia 6 de novembre a Son Servera, amb l'objectiu de reivindicar l'arribada del tren al Llevant.

Marxa legítima

"La marxa és ben legitima. Jo l'entenc, aquesta reivinidicació. Heu de pensar que jo, a Mallorca, som un dels qui més reivindicacions ha organitzat, i sé ben bé com funciona", digué el conseller en referència a la seva etapa de president d'Asaja, període en qual organitzà en diverses ocasions tractorades contra el Govern i el conseller d'Agricultura de torn, càrrec que ara ocupa ell.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per mirall trencat, fa mes de 7 anys

com pot ser que el GOB demani construir aquest tren? me'n faig creus, no s'enten, o potser si saben que maneja ara el GOB i de qui és sucursal. Anam malament, esper que sa gent obres els ulls. S'han fet moltes barbaritats aquests últims anys sense cap rigor i només per contentar a una minoria d'iluminats amb molt poca informació, per fer callar alguns interessos económics de constructores amb necessitats de projectes per aguantar, i tothom sap que aquest tren forma part d'aquest despropòsit polític. Una penada.

Valoración:16menosmas
Per Antònia, coneixedora del que sa mou a Son Servera, fa mes de 7 anys

perquè no començam a deconstruir??? i arreglam el que han destrossat aquests del PSM que tenen la poca vergonya d'enomenar-se ecologistes? passajau per llevant i vaurau què és això del tren-tram de llevant i el desastre que ha provocat per unir 4 pobles. Si el problema es AUMASA perquè mai s'ha encarat i s'ha amagat tota la falta de transport públic sota la cortina de fum i els interessos económics dels quatre que volen el tren per enriquir-se i aprofitar per reurbanitzar? vivim en una illa de babaus começant pel Pep aquest o potser ell és dels que ha comprat terrenys al costat del tren per urbanitzar...

Valoración:17menosmas
Per Miquel Ros, fa mes de 7 anys

Porquet de Son Fava, jo també crec que aquest tren l'acsbarà fwnt el PP és una bona eina i excusa per continuar urbanitzant i especulant i ara amb s'ajuda del ineptes del PSM i amb els indocumentat del GOB que han acabat fent sa feina bruta del PP i alimentant MelchorMacaró i sus muchachos amb la bandereta verda mentre anaven deprevamt sa comarca, és que tenim una esquerra a Mallorca que fa ecologisme arrassant el territori i preparant-lo pels especuladors!!!! Increible!! I encara ta trobes fanatics com aquest Pep defensant aquest tren!!! Alucinant! Som un país de pandereta!

Valoración:27menosmas
Per No al tren de llevant!, fa mes de 7 anys

Per No al tren de llevant!, fa menys d'un minut Perquè aquest diari ha vetat la Plataforma alternativa al tren, contra el tren de la vergonya i per un transport públic de qualitat i eficaç per tota la comarca de llevant?
No al tren de la vergonya, No a més carreteres, No a Aumasa, Si a un transport públic que aprofiti les infraestructures actuals, Si a unes vies verdes respectuoses amb el mediambient i educatives, basta de projectes faraònics sense sentit que hipotequen el futur i aposten per fomentar l'especulació als 4 pobles on passa, basta de destruir Mallorca i LLevant! basta de valles, ciment, batsa de pensar en màquines començam a pensar en les persones i respectar l'entorn, No al tren de la vergonya, No al tren de llevant

Valoración:13menosmas
Per rostoll cremat, fa mes de 7 anys

Esper que algún dia sa digui què i qui i quins interessos hi ha darrera sa construcció d'aquest tren... I que s'acabi s'hipocresia d'uns que per una banda fan servir sa bandera del transport públic i l'ecologisme i per s'altre ho converteixen amb sa manera de viure ells i ses seves families durant generacions. Que sa miri el registre de sa propietat d'algunes zones d'aquest tren i que les ha comprat defensat la seva construcció. Money, money money.

Valoración:33menosmas
Per ca, fa mes de 7 anys

"tanmateix" i tu creus que aquest tren és una aposta sostenible de futur?¿ visita llevant i veu el desastre ecológic que ha provocat.
Qui estima Mallorca No la destrueix Ni amb Carreteres Ni amb Trens absurds.

Valoración:15menosmas
Per Jofre, d'Artà!, fa mes de 7 anys

Tú que mai t'has embrutat les mans cuidant aquesta terra, tú que només veus la nostra terra des de la ventanilla del teu cotxe i que el transport públic només el fas servir per guanyar vots. Som molts els que estimam la terra que han defensat i cuidat durant moltes generacions que s'han deixat sa pell per poder sobreviure d'uns atmetllers que s'estan morint i que tú no fas res per la seva defensa. Saps els que volem moure'ns sense cotxe no necessitem iluminats amb interessos en contructores i en grans multinacionals que os venen uns trens sense vies, uns trens que en cap lloc d'Europa s'han construit en zones tant poc poblades com llevant, o és que al final el que voleu es convertir llevant en Benidorm!!!! perquè no ho dieu especuladors vestits de verd, Verd de corrupció! No al tren de la vergonya! feim vies verdes per les persones no per més ciment, més valles, més electrificacions, més epseculadors, més desequilibri territorial, més projectes faraònics pensats per polítics egocèntrics que els importa una merda sa gent i ses seves necesstats, Basta de cinisme vestit de Verd, bestit d'ignorància i idocumentació! feim Vies verdes per les persones No per les màquines!!!! No al tren de la Vergonya!Jofre

Valoración:37menosmas
Per Jofre, d'Artà!, fa mes de 7 anys

Tú que mai t'has embrutat les mans cuidant aquesta terra, tú que només veus la nostra terra des de la ventanilla del teu cotxe i que el transport públic només el fas servir per guanyar vots. Som molts els que estimam la terra que han defensat i cuidat durant moltes generacions que s'han deixat sa pell per poder sobreviure d'uns atmetllers que s'estan morint i que tú no fas res per la seva defensa. Saps els que volem moure'ns sense cotxe no necessitem iluminats amb interessos en contructores i en grans multinacionals que os venen uns trens sense vies, uns trens que en cap lloc d'Europa s'han construit en zones tant poc poblades com llevant, o és que al final el que voleu es convertir llevant en Benidorm!!!! perquè no ho dieu especuladors vestits de verd, Verd de corrupció! No al tren de la vergonya! feim vies verdes per les persones no per més ciment, més valles, més electrificacions, més epseculadors, més desequilibri territorial, més projectes faraònics pensats per polítics egocèntrics que els importa una merda sa gent i ses seves necesstats, Basta de cinisme vestit de Verd, bestit d'ignorància i idocumentació! feim Vies verdes per les persones No per les màquines!!!! No al tren de la Vergonya!Jofre

Valoración:20menosmas
Per Pep, fa mes de 7 anys

Jofre, d'on ets? has passat mai de Manacor? No coneixes gens el Llevant ni el projecte. Prou de il·luminats per les vies verdes (que no anau en bicicleta, vosaltres) tu ets un pseudònim de les propietàries i agències immobliaries de la zona. NO parlo de camins de reposició, parl de carril bici al llarg de tot el recorregut.
Les normatives canvien i les mesures de seguretat també.

Valoración:-12menosmas
Per Jofre, fa mes de 7 anys

Crec que aquest tren no té cap sentit com a transport públic per la comarca de llevant, una tudada de doblers que només amaguen una campanya electoralista del PSM però poca conciència d'una transport públic real i eficient per la comarca, un altre projecte faraònic sense sentit en doblers públics per enriquir les constructores de sempre amb l'etiqueta demagògica de sostenibilitat mentre han destrossat i dividit una comarca per la meitat, un desatre amb els doblers de tots per fer-se la foto els que mai van en transport públic, una vergonya que passarà a s'història dels despropòsits de la nostra classe política. Esperam que es converteixin en vies verdes i intentin rehabilitat tot el desastre ecológic que han provocat aquestes obres.
Pep, dir que els camins de reposició són vies verdes és d'un cinisme que supera tot el que els defensors del tren de le vergonya han dit fins ara! Increible! Quin poc respecte per la terra. per fer 32km de tren el projecte 40 de nous camins!!!!!!!!!!!! No al tren de la Vergonya, Defensam la Terra!

Valoración:14menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris