Partly cloudy
  • Màx: 27°
  • Mín: 16°
20°

El Govern liquida definitivament el tren fins a Artà

Al·lega falta de pressupost per abandonar una actuació a mig fer. Pretén convertir el corredor fet en una via verda

El tren entre Manacor i Artà no s'acabarà fent realitat. El Consell de Govern acordà ahir la renúncia definitiva a la construcció d'aquesta línia ferroviària, iniciada en temps del Pacte de Progrés i que quedà amb les obres a mitges després que el PPles suspengués temporalment en arribar al poder, al·legant manca de pressupost i de cobertura dels convenis que havia de finançar Madrid. Ara, després que caducàs la suspensió decretada l'octubre de 2011, l'actuació es liquida del tot.

L'acord de l'Executiu suposa l'inici de l'expedient de resolució dels contractes de les obres del projecte ja adjudicades. Ara, el Govern haurà de negociar amb les adjudicatàries per a la resolució i liquidació dels contractes, haurà de solucionar els expedients d'expropiació encara pendents de pagar (entre tres i quatre milions d'euros) i haurà d'estudiar les alternatives al projecte des del punt de vista econòmic i jurídic.

A banda dels problemes amb els convenis, l'Executiu rebutja construir una infraestructura que considera que no tindrà prou demanda i repeteix que no es gastarà 13,40 euros per passatger de tren quan el transport en autobús costa un euro per viatger. Ara pretén convertir el traçat de 30 km que s'obrí entre Manacor i Artà (estava executat en un 70% quan s'aturà i només quedava tirar-hi els rails)en un corredor verd per transitar-hi a peu o en bicicleta.

L'anterior Govern del Pacte inicià els treballs l'any 2010 basant-se en un conveni signat amb el Ministeri de Foment que havia de finançar actuacions ferroviàries. Tot i que es preveia que el conveni suposàs una aportació estatal de 443 milions, només n'arribaren 57,5, malgrat que en les obres del tren a Artà (pressupostades en 130 milions) es licitaren actuacions per 91 milions i es compraren trens per 24 milions més. L'arribada del PP provocà que el Govern acusàs l'anterior Executiu del Pacte d'haver negociat malament el conveni amb Madrid i d'haver fet actuacions que no tenien cobertura pressupostària. El PP suspengué les obres, que ara s'aturen definitivament. I l'oposició l'acusà de no reclamar a Madrid els doblers pendents.

"Després de dos anys de no fer res, de no negociar amb Madrid, d'abandonar les obres a mitges i de nul diàleg amb els ajuntaments de la comarca, les pitjors previsions s'han fet realitat", assegurà ahir el diputat socialista Cosme Bonet, qui considerà que la decisió de liquidar la feina posa de manifest "l'absoluta incapacitat de gestió, la nul·la influència a Madrid del Govern Bauzá, la seva irresponsabilitat i, sobretot, que el PP mai en la seva història no ha cregut en el tren com a mitjà de transport públic, ja que sempre ha preferit afavorir el privat". Pel socialista Bonet, Company passarà a la història "com el polític que va liquidar el tren de Llevant".

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per toni ros, fa mes de 4 anys

jo tambe vull q es tren arribi a p cristo, sillot, sa coma,cala millor,costa des pins i canyamel c ratjada i c meskida,, i si pot esser es billet ben baretet,, crec q pagarem es tren d per vida un negoci q no funciona es tanca, fins ara mus deixavan doblers i farem farem desastres tant dretas com eskerras i centre tothom hasta sa realesa ha robat,, i tu tambe has robat?? Au au no malgasteu lo poca aigo q ratja q tenim feina amb tornar es poals q mus deixaren

Valoració:-9menosmas
Per Joan Miró Font, fa mes de 4 anys

I alerta que no se'ls ocorri desafectar, és a dir, vendre o subhastar es terrenys per on passava sa línia com ocorregué es anys seixantes amb ses línies de Santanyí i Felanitx, és a dir, que siga totalment irrecuperable. Si subhasten es material audiovisual de sa Televisió de Mallorca no mos hauria d'estranyar això. Fins i tot podrien clausurar ses línies de Manacor i Sa Pobla

Valoració:3menosmas
Per Joan, fa mes de 4 anys

COM ES POSSIBLE QUE NO HI HAGUI UNA MANIFESTACIÓ POPULAR,MAJORITARIA,PACIFICA,PER RECLAMAR LA INAUGURACIÓ
INMEDIATA DEL ave manacor- alta-cala rajada?

AIXO a Nels forestérs no ELS HO farien.

Valoració:10menosmas
Per Pep de Son Xigala, fa mes de 4 anys

Falta de pressupost? Però si han tengut 1,6 miloons d'Euros per finançar sa restauració de ses campanes y el claustre de la seu... Però es clar, es tren fins Artà no és important... ni pagar als proveïdors, ni sa llei de dependència, ni tornar els doblers dels medicaments als pensionistes... Només ses campanes.

Valoració:6menosmas
Per Gabriel, fa mes de 4 anys

INDEPENDÈNCIA!! Els doblers, A CA NOSTRA! No a Madrid!

Valoració:10menosmas
Per Alamerda, fa mes de 4 anys

Es clar!. Els doblers recabdats a la nostra comunitat, fan més planta fent AVEs que vagin de Pntevedra a Salamanca, o de Lugo a Jaen passant per Madrid, llògicament..

Valoració:13menosmas
Per Joan T, fa mes de 4 anys

Tenen doblers pel que volen, en tenen per incentivar els llibres de text en báleä, en tenen per negar la insta.lació de noves farmàcies a Marratxi, en tenen per anar a mendigar a Bruseles, en tenen per dur l´Ave fins a Galicia, en tenen per moltes imbecilitats i no pel nosaltres. Més valdria que reclamassin un finançament més just, aquesta guarda.

Valoració:24menosmas
Per Jusep, fa mes de 4 anys

Massa sobres i comptes bancaris a Suissa i massa poca vergonya, polítics. Només hi ha una solució davant aquesta marginació de les Illes: independència.

Valoració:13menosmas
Per Jusep, fa mes de 4 anys

Massa sobres i comptes bancaris a Suissa i massa poca vergonya, polítics. Només hi ha una solució davant aquesta marginació de les Illes: independència.

Valoració:-3menosmas
Per escoltava, fa mes de 4 anys

quin desastre de Govern, la gent no els hi importa gens, ni el medi ambient, son una colla d´impresentables que no en tenen ni punyetera idea, desde luego la gent que els votá en deuen está contents, perque més malamente no heu podem tenir, en tos els aspectes quin oi que me fan. INCOMPETENTS.

Valoració:37menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris