nubes dispersas
  • Màx: 21°
  • Mín: 20°
21°

Antich sondeja els més grans

El president i els consellers de Turisme, Treball i Presidència traslladen les accions del Govern en promoció i ordenació turística a les quatre cadenes hoteleres mallorquines

El president del Govern, Francesc Antich, cità dimecres vespre els quatre grans hotelers de Balears per explicar-los les actuacions en matèria de promoció i ordenació que està duent a terme el seu Executiu per rellançar el sector turístic de les Illes. L’objectiu era sondejar els gegants de Sol Meliá, Iberostar, Riu Hotels i Barceló damunt la regularització de les places hoteleres, el pla Renove amb el qual Moncloa pretén modernitzar les instal·lacions turístiques o el compromís del mareix Antich per augmentar el pressupost en matèria de promoció turística.

En la reunió, que es perllongà fins a la matinada, també assistiren per part del Govern els consellers de Turisme, Miquel Nadal; el de Presidència, Albert Moragues, i la de Treball i Formació i portaveu del Govern, Joana Barceló. Per part dels empresaris, eren al sopar el president del Grup Sol Meliá, Gabriel Escarrer; el president d’Iberostar, Miguel Fluxà; el copresident del Grup Barceló, Simón Pedro Barceló, i la consellera delegada de Riu, Carmen Riu.

Des del Govern interessa l’opinió dels grans hotelers, com també "estar-hi en contacte" perquè ells són els que "coneixen de primera mà la realitat del sector turístic". Quant al pla Renove, que serà aprovat avui al Consell de Ministres, Antich plantejà als empresaris la possibilitat de fer-hi aportacions econòmiques per part del Govern balear, a més dels 400 milions d’euros que disposarà Moncloa per renovar allotjaments turístics, agències de viatges, bars i restaurants i tot el que s’anomena "oferta complementària".

Tal com ja avançà el president a la World Travel Market de Londres, el Govern treballa en l’aprovació d’un decret llei que faciliti als empresaris la demanda d’ajudes per optar a aquest pla, que es concretarà en una oficina per agilitar els tràmist burocràtics i la reducció "al mínim possible" dels costos de gestió per als empresaris.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Lleonard, fa mes de 9 anys
Dos dels grans hotelers s'han caracteritzat sempre per la manca de respecte a la llengua i la cultura de les nostres Illes. Així de servil és el nostre govern.
Valoración:7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris