Balears | Ciutat

Delegats de CCOO rebutgen davant el despatx d'Isern les noves retallades als treballadors

La Junta de Govern de Cort preveu corregir les despeses de personal i les seves condicions econòmiques i laborals

Efe | 19/10/2011 | Vistes: 195 vegades
Els representants sindicals han censurat la política de retallades de l'equip de Cort. Foto: M.M.G.

Prop d'una desena de delegats de CCOO i del Sindicat Professional de Policia de Palma han protestat aquest matí davant els despatxos del batle Mateu Isern per un pla de mesures que retalla les condicions econòmiques i de treball de prop de 1.200 treballadors de l'Ajuntament.

El secretari general de CCOO a l'Ajuntament de Palma, Pedro Castro, ha estat una de les persones que ha encapçalat la protesta per impedir que la junta de govern municipal aprovi avui aquest pla de mesures en el qual "s'estableixen clàusules que poden afectar a la prestació de serveis".

Castro ha assenyalat que una de les mesures més greus és la de tancar centres de treball com el parc de bombers de la platja de Palma, un "servei bàsic de seguretat de la ciutat".

"Ens sembla una irresponsabilitat. S'estan arriscant, i saben que s'estan arriscant. Si passa alguna cosa, que esperem que no passi, a la platja de Palma, no s'arribarà en cinc minuts com a altres llocs", ha dit Castro.

La llei estableix que hi ha d'haver un bomber per cada mil habitants, el que significa que a Palma hi hauria d'haver 140 bombers més dels que ja hi ha, ha recordat.

Obsessió per retallar

El sindicalista ha afirmat que el govern de Cort té "obsessió" amb retallar en personal, quan els treballadors s'han reunit, durant dues setmanes, per proposar-li altres alternatives com retallar en la despesa de telèfons mòbils o a través de la sectorització de la il·luminació de la ciutat.

Els treballadors de l'Ajuntament que es veuran afectats, sense contemplar a Policia i Bombers, així com al personal de serveis socials, són prop de 1.200 persones, que "rebutgen" aquest pla "innecessari i injust", que proposa, entre altres coses, "amortitzar llocs de treball", que "talla les expectatives de promoció" i l'ingrés de personal nou al consistori.

El nou pla, segons els treballadors, càrrega de treball al personal i pot deixar al carrer prop de 350 interins, dels quals se salven els de serveis socials -gràcies a les negociacions entre sindicats i govern- i la Policia municipal.

Hores extres

A més, en el nou pla se suspèn el pagament d'hores extraordinàries, mesura que els treballadors rebutgen de forma general, en especial els d'Infraestructura, on "el personal està desmotivat i no vol fer hores extres sense que les hi paguin". "Es poden retallar hores extres, però si es fan, cal pagar-les", ha dit Castro.

Una altra de les mesures suspèn els complements de productivitat i de la carrera professional 2012-2013 a tot el personal i no garanteix que el 2014 pugui tornar a cobrar-se.

El nou pla de Cort per al personal preveu mesures de tipus disciplinari, "que no tenen res a veure amb el tema econòmic", com controls sorpresa al servei. "Si algú no és allà i no convenç l'explicació de perquè no està en aquell moment se li sancionarà amb abandonament del servei".

També, al cap que no compleixi amb el control horari "se li farà una remoció del lloc de treball". "Una persona té dret a defensar-se, la junta de personal ha d'opinar si és adequat o no remoure una persona. Cal obrir un expedient per comprovar una falta", ha recordat Castro davant d'aquesta possible aplicació.

Els treballadors esperen que el batle de Palma tingui en compte el seu descontentament amb el nou pla, i confien que sigui revisat.

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per toni, fa dervers d'un any

Molt bè, ànims amb la lluita sindical que és, en definitiva, la de tots els ciutadans

Valoració:0menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Sf Close