El 19 de març de 1970 Pep Roig publicava el primer dibuix al diari Ultima Hora, una tasca que no ha aturat de llavors ençà. La crítica, la sàtira i l'humor en format d'històries han esdevingut una constant aquestes quatre dècades i han creat adeptes. Ara, anys després, Pep Roig celebra l'efemèride amb una exposició que recull tot aquest bagatge gràfic a la galeria El Temple de Palma. És una mostra "atípica", com reconeix el dibuixant, ja que no només revisa els dibuixos més emblemàtics a les pàgines del rotatiu, sinó que també hi fa un repàs del procés creatiu, que va lligat a la pintura i l'escultura. "Tot això és conseqüència de l'arribada de Pere A. Serra a Ultima Hora. Ell em contagià l'estima a l'art", assegurava el dibuixant abans d'inaugurar la mostra, ahir capvespre. "Jo no tenc cap tipus de pretensió artística", sentenciava.
Malgrat estar fora d'aquesta pretensió, Pep Roig ha esdevingut a Mallorca pioner de l'humor gràfic en la premsa local durant anys, els setanta, "quan no hi estàvem acostumats", apunta. Aquesta evolució l'ha plasmada en un mural de 12 metres a l'aljub de la galeria, en el qual conta "la història de tots". És un intens repàs a la seva trajectòria, una "evolució que he fet amb la societat d'aquí, ja que jo em cenyesc a l'actualitat", comentava abans de lamentar la situació actual de les Illes. "Amb la transició foren temps apassionants, ara són decebedors, són temps de corrupció i de creixement de l'extrema dreta".
A més, dels seus dibuixos, l'exposició retracta l'evolució de Pep Roig per la pintura amb els seus emblemàtics personatges o fins i tot les escultures fetes amb paper d'UH i inspirades amb personatges dels seus acudits. Foren molts els que ahir horabaixa volgueren acompanyar-lo en la inauguració d'aquesta retrospectiva gràfica. No hi faltà el president del Grup Serra, Pere A. Serra; el conseller insular Cosme Bonet; Antoni Rotger, de la Societat protectora de l'humor; Bartomeu Mestre, i el director insular de Patrimoni, Gabriel Cerdà. Ara bé, l'assistència més important fou la de la néta del protagonista, Mar, que amb quatre anys ja segueix les passes del seu padrí i és la responsable del dibuix del targetó de la mostra.