Diversos col·lectius i sindicats educatius de les Illes han ofert una roda de premsa que ha servit per qüestionar la professionalitat de les proves d’avaluació individualitzada a tercer de primària que es troben immerses en la LOMQE. En l’acte no s’ha volgut fet cap declaració en referència a la denúncia interposada aquest dilluns pel Círculo Balear.
Per l'Assemblea de Docents, les proves tenen diverses característiques que les allunyen de l’optimitat pedagògica. Per exemple, segueixen un model d'exàmens (hora d'examen, mitja de descans, hora d'examen durant dos dies i més dies de proves orals) que no tenen res a veure amb allò que es fa a les aules de tercer de primària durant tot el curs. Des de l’Assemblea s’ha assegurat que a cap aula de tercer no s'apliquen exàmens d'aquest tipus durant el curs i per tant es pretén avaluar i qualificar els infants amb unes proves que no dominen.
En paraules d’una de les portaveus, Miquela Vidal, els docents han recordat que a les aules de primària es fa una avaluació contínua, global i formativa, i segons el que estableix la nova llei aquests exàmens no tenen res a veure amb aquests tipus d'avaluació, ja que no tenen en compte els progressos dels alumnes, els seus punts de partida, la feina feta a l'aula i el seu esforç. Per això el col·lectiu s’ha atrevit a categoritzar la prova com una «aberració pedagògica».
A més, aquestes proves externes —que no han estat preparades pel professorat del centre— poden contenir preguntes sobre continguts que no han estat treballats a l'aula. Els currículums són molt extensos i no es treballen d'igual manera a tots els centres. Cal recordar que les proves seran passades i corregides per mestres que no fan feina habitualment a dins l'aula de tercer. Per això, els docents han afirmat que aquests mestres desconeixen de prop l'alumnat i les seves necessitats i aptituds.
La roda de premsa ha conclòs amb una crítica final a la «parcialitat d'unes proves que d'entrada només fan comptes avaluar dues competències, la lingüística i la matemàtica, oblidant la resta pel camí». Des del col·lectiu de mestres s’ha demanat l'aturada de les proves de tercer i el replantejament d'un model d'avaluació que realment serveixi per reforçar el procés d'ensenyament i aprenentatge dels alumnes.
Els docents qualifiquen les proves LOMQE com una 'aberració pedagògica' i en demanen la retirada
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Con el fracaso educativo de varios años de democracia, por culpa entre otros de estos docentes de ideologia catalanista, oír hablar de aberración pedagógica suena a chiste
Per anticatalufet, fa devers 15 hores; Perquè no escrius com realment parles?
Ḥoan, tie'e to'a la rasón, pero e fondo de to'o eḥt·te asunto eḥt·tá 'n no aseptá la normativa y en la insumisión continua, como si lo suso'icho panca cateto e ineptos, a'emá de vago a to'o lo nove'oso disen que no, porque sólo eḥt·tán acoḥt·tumbra'o a no hasé na'a 'n la aula sarvo a'octriná y mantené a lo de su eḥp·pesie 'n la portrona, e una veḥuenza como eḥt·tá e siḥt·tema e'ucativo corporativiḥt·ta y nasionaliḥt·ta que e'uca a nueḥt·tro chavales..
4 gats els castellanistes d´aquest digital.
Per més que poseu nicks diferents sempre sou els mateixos. En aquest cas, DOS GATS centralistes i contraris a lo nostro.
Gràcies, CB!
Canya als feixistes pancatalanistes!
Anticatalanufet, i tu que en saps de tot això? Quan va ser la darrera vegada que trepitjares un aula?
Vagos de lo novedoso? Quina novetat hi ha en perseguir la llengua de Mallorca? Si fa 300 anys que ho intentau, i a més a més amb tanta torpesa que no ho heu aconseguit, ni hop fareu mai!
La innovació pedagògica fa 30 anys que va lligada a l'ensenyament en català/ mallorquí. Això ho sap tothom que coneix les escoles de primera ma.
Auu, au ves a escola i aprèn alguna cosa de profit!
"novedoso" diu l´expert, com si la caspa no existís de tota la vida.
Joan, tienes toda la razón, pero el fondo de todo este asunto está en no aceptar la normativa y en la insumisión continua, como si los susodichos pancas catetos e ineptos, además de vagos a todo lo novedoso dicen que no, porque sólo están acostumbrados a no hacer nada en las aulas salvo adoctrinar y mantener a los de su especie en la poltrona, es una verguenza como está el sistema educativo corporativista y nazionalista que educa a nuestros chavales..
PER A JOAN
Com sempre tots els comentaris despectius i sense cap argument ni justificació, i a més plens d'insults, es fan en FORASTER.
Deu ser per algun motiu ?????
No tenemos ningún interés por esta noticia que esta mal redactada. El titulo debía de ser 'algunos docentes pancas califican las pruebas...' los cuatro gatos de siempre...
EL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTICIA DE CATALUÑA OBLIGA A OTROS DOS COLEGIOS A IMPLEMENTAR EL 25% EN CASTELLANO.