Opinió | Conxa Forteza

La granereta d'en Matas

Conxa Forteza | 11/11/2009 | Vistes: 1035 vegades

Llegint als diversos mitjans de comunicació l'inventari fet per les forces vives al "palauet" del Sr. Matas, el que més m'ha impressionat, molt més que les obres d'art, les bosses de mà de 1.500€ i els 50 Vegas Sicilias del seu celler -no hem de ser mal pensats, poden provenir de qualsevol cistella de Nadal-, ha estat la granereta. Una eina molt casolana i que se sol amagar a un racó per no recordar-nos la seva funció escatològica. A ningú li agrada reconèixer que som de terra i terrejam. Només a una persona que ha perdut el nord se li pot acudir gastar-se 375€, més de 50.000 de les antigues pessetes, en una granereta, llevat que pensi que és una granereta màgica com la granera de les bruixes i que farà la seva funció: esborrar tot el rastre de les deposicions de tan august personatge i que tota la brutor serà arrossegada cap a les clavegueres per dolls d'aigua clara i cristal·lina.

Per ventura la granereta del matrimoni Matas-Areal només és per fer planta i la criada té ordres de no tocar-la i a dins l'armariet de la neteja guarda la dels "xinos" de 2€ per a la neteja quotidiana que no es fa de cara al públic. No hem d'oblidar que el Sr. Matas era un botiguer mallorquí i per ventura de tant en tant, si té un rampell d'antiga avior, dóna lliçons d'economia domèstica a la seva dona i li diu: Maite, està molt bé exhibir un rellotge de 23.000€, que veu tothom i fa vasa, però emprar una granereta de 375€ per llevar la merda enganxada és una tudada de doblers. Una granereta, si ets una persona neta i polida, no té gaire temps de vida. La seva funció no és eterna, parl de les graneretes corrents; les de 375€ per ventura són eternes, tan eternes com la barra dels personatges que les empren.

Qualcú ha investigat les graneretes de la Paca? Per ventura tenen el mànec d'or. Entre la Paca i en Matas no hi ha gaire diferència. La Paca vivia de manera miserable i a un lloc miserable, però tenia poder. En Matas s'ha perdut per fer el bufa quan tenia poder. Tots els mallorquins sabem el significat de la paraula bufa i ell és el màxim exponent d'aquesta accepció. Quan jo anava a comprar bombetes a la botiga de la seva família, mai no m'haguera pensat escriure això.

Notícies relacionades

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 2
Per Croïsant de xocolata, fa mes de 2 anys
Menos mal que hi ha algú amb seny. Era hora que tornàssis a escriure en aquest diari. Fa falta una mica d'humor i felicitat crítica.

Ja esper el pròxim article.
Valoració: 2 menosmas
Per Ben Wa, fa mes de 2 anys
Hablar de estas cosas es de cochinetes, aunque reconozco que a la vez irresistible, ahora que hacerlo para redebutar...
Nada, que entre los euros que se gastan en pro del pajillamen allá por Extremeñas y Vandaluzas, unido a lo de las casas robóticas de algunos más cercanos, ja tendrem "tema" per sa propera Rua.
Valoració: 4 menosmas
Per sents, fa mes de 2 anys
Molt bo, Conxa. Les mirades netes sobre les coses amb un cert coneixement de causa sempre són les millors. Enhorabona!
Valoració: 4 menosmas
Per Del DM, fa mes de 2 anys
Sa central nuclear de Almaraz està acabant en sa dehesa extremenya;matant ses alzines sense què cap Ministre de Medi Ambient ho hagui denunciat mai.Benvinguda Conxa.Ja era hora de què tornassis.
Valoració: 6 menosmas
Per Joan, fa mes de 2 anys
Conxa, els dotze millions de Euros per la comisió de Son Espases donen per moltes graneretes.
Valoració: 4 menosmas
Per Don Tu., fa mes de 2 anys
- ¡Maite! He pasado el cacaturmix por "la tragadera del sr, Roca" y he recogido unos gramitos de salpicaduras de oro! A la cajita...

- ¡Muy bien Jaimito! Como que yo desde que tomo eso de la tele voy com un reloj- i amb els dits toca uns arpegis damunt la butzeta- creo que recogeré mas que tú!
Pronto le podremos comprar al niño un coche de esos sietemesinos que van sin carnet. ¡Con tele y todo! Voy corriendo al water "Formentor", ¿que és el 14, no?.

Puuuuf! Prrrop! Prrrrr!

- ¡Ya està! Ahora le paso el cacaturmix y un gramito mas de oro. Traeme la cajita.

- ¡Voy p'allá...! - i amb una rialla Profiden, D. Jaime surt del water " Canyamel" amb el cacaturmix en una mà i el cofret en l'altra.
Valoració: 3 menosmas
Per Sa Paparra., fa mes de 2 anys
Conxa: Benvinguda de bell nou!

Tal vegada en Mates i na Marta eren com s'ase i la somereta del conte "Pell d'ase", que cagava or, i amb la granereta recollien fin a la darrera pipida.

Palau, poder, vestits pagats a preu de fil d'estels, pipides d'or aprofitables de la pe-pena àurea...

Ni els germans Grimm! Mallorca ja és terra de rondalla per ella mateixa!
Valoració: 6 menosmas
Per KRIPTONITA, fa mes de 2 anys
Dèu ser una granereta-termomix! Avui dia fan coses fantàstiques!
Valoració: 6 menosmas
Per Capsigrany, fa mes de 2 anys
Molt be Conxa, estic content per veure que tornes escriure al dBalears. Anim i endavant.
Valoració: 4 menosmas
Per Talaiot, fa mes de 2 anys
Conxa: m'ha agradat molt el seu article d'opinió.
Valoració: 5 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 2
Vídeos
Noticia relacionada.
Tejeiro reconeix que es va crear una societat per pagar menys imposts
Publicada el 11/02/2012 per Europa Press a Ciutat
Portada
DB1dBa001.pdf