Les entitats socials demanen a Bauzá el pagament dels ajuts
Uns 300 manifestants han esbroncat avui el president a les portes del Parlament
Unes 300 persones d'entitats socials que treballen amb persones discapacitades i en risc d'exclusió s'han manifestat aquest matí davant el Parlament balear per demanar al Govern que pagui de forma immediata el 50% dels 24 milions que els deu. Els manifestants, convocats pel Tercer Sector Social, una associació que reuneix a unes 90 entitats de les illes, han tallat el carrer Palau Reial per reivindicar el cobrament dels ajuts que tenen compromeses amb el Govern.
Segons ha explicat el portaveu del Tercer Sector, Jordi López, aquestes subvencions ascendeixen 24 milions d'euros i el seu impagament ha portat a aquestes associacions a una situació "crítica". "Volem expressar la nostra preocupació per la situació crítica que estam vivint i pels efectes que pugui tenir sobre l'atenció als col·lectius vulnerables", ha afirmat López.
Durant la concentració s'ha llegit un manifest en què el s'advertia que hi ha serveis socials que s'estan prestant des de l'inici de l'any sense que existeixi cap garantia del seu finançament. En el manifest també s'expressava la preocupació del sector pels possibles retalls en els pressuposts de 2012, que les associacions consideren una "amenaça" per a l'atenció als col·lectius vulnerables
"La situació és insostenible", resava el manifest, que afegia que s'està produint el tancament d'alguns serveis i l'acomiadament de treballadors d'aquestes entitats. Les peticions que fa el Tercer Sector són que les Administracions Públiques reiniciïn "de manera immediata" el pagament del 50% del deute acumulat i que es comprometin a abonar la resta fixant un calendari. Una altra petició és que les que qualifica com "necessàries" polítiques d'austeritat dels diferents governs no han de suposar una disminució dels recursos als col·lectius més delicats.
L'opinió del lector
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Opinions
Cort es compromet a reduir la plantilla de taxis adaptats i a recuperar el torn de vacances
Publicada el 22/02/2012 per Europa Press a Ciutat
- Notícies
- + Vistes
- + Comentades
- Darreres
- Educació enllesteix l’ordre de la lliure elecció de llengua
- La protesta de suport a l’escola valenciana talla les Avingudes
- Jubilats per Mallorca iniciaran una vaga de fam 'pels atacs del Govern al català'
- Milenars de manifestants a Palma contra la reforma laboral
- L’Administració podrà estar un any sense exigir català a llocs on es preveu

Menéame
Delicious
Yahoo
Tafanera
Pero el pp és això no? corrupció, doblers per a ells i per a Madrid i als mallorquins que ens donin pel sac. Si no volem això no els hem de votar, si ho fem, ja sabem que ens toca.
En el fons som un poc o molt masoquistes a les Balears!