Balears | Polí­tica

Tres imputats reconeixen cobrar comissions

Dos constructors i un agent de viatges admeten que rebien sobres per inflar factures. Els els hauria donats el suposat cap de la trama, Gosálbez

Pep Matas/X.Z.G | 13/08/2008 | Vistes: 1268 vegades

Tres empresaris imputats en el cas Turisme Jove reconegueren ahir haver cobrat comissions, suposadament, de Juan Francisco Gosálbez, excap de Manteniment del Consorci Turisme Jove durant la darrera legislatura del PP al Govern. Els tres acusats que admeteren el presumpte suborn són dos empresaris de la construcció i el copropietari d’una agència de viatges.

Els fiscals Anticorrupció, Pedro Horrach i Miguel Àngel Subirán, i el Grup de Delinqüència Econòmioca de la Policia Nacional interrogaren i imputaren ahir en la presumpta trama dues persones més, a banda de les sis sobre les quals aquest diari ja informà ahir.

Una d’elles és Reyes Carbonell, exconsellera del PP al Consell de Mallorca. L’altra és un empresari de la construcció, germà de Marcos P., el constructor que fou detingut dilluns dematí. Tant Carbonell com els germans constructors quedaren en llibertat amb càrrecs després de declarar.

Segons la confessió dels dos constructors i de l’agent de viatges, Gosálbez inflava factures d’obres i de suposats trajectes gestionats per l’agència de viatges. De les plusvàlues que n’obtenia, Gosálbez se n’hauria apropiat una part i l’altra la donava en efectiu als empresaris per compensar-los.

Ahir a la nit tres dels membres de la presumpta trama al Consorci Turisme Jove passaren la seva segona nit als calabossos de la Policia, al carrer Ruiz de Alda. Es tracta del Gosálbez, que és considerat el cap de la trama; la seva esposa, María Auxiliadora Pérez de Algaba; i Damià Amengual, exgerent del Consorci i exregidor del PP a l’Ajuntament d’Algaida.

A l’horabaixa, Gosálbez sortí dels calabossos, engrillonat, durant una hora. Dos policies traslladaren el suposat cap de la trama a la perruqueria de la seva propietat, al número 1 del carrer de Nuredduna de Palma. El local va ser escorcollat per la Policia i per la Fiscalia en presència de Gosálbez.

Tant Amengual, com Gosálbez i la seva esposa es negaren a declarar, aferrant-se al seu dret de mantenir-se en silenci. I els imputats que han quedat en llibertat són els que col·laboraren amb els fiscals i amb la Policia.

L’operació contra la presumpta trama de corrupció s’inicià dilluns amb cinc detencions i una ordre d’arrest contra el copropietari de l’agència de viatges, que ahir reconegué haver cobrat comissions.

L’empresari es presentà voluntàriament a la comissaria ahir migdia, on fou detingut, interrogat i finalment amollat en llibertat amb càrrecs. L’excomptable del Consorci detingut dilluns en la mateixa operació, Jaume Cerdà, també fou posat en llibertat amb càrrecs després de declarar.

Fonts no oficials confirmaren ahir que la Fiscalia Anticorrupció té previst citar a declarar aviat Joan Gálvez, director general de Joventut quan s’haurien comès els delictes al Consorci. Avui no s’esperen més detencions, però sí noves actuacions per continuar destapant el cas de presumpta corrupció al Consorci.

Notícies relacionades

Paraules clau:

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per javier, fa mes de 3 anys
Corrupto no es solo quien corrompe sino quien la mantiene.
Mallorquines os han colado muchos goles, demasiados.
Mallorca es la única tierra del país donde aún sigue vigente el caciquismo.
Actualmente la imagen que exportais fuera es Nadal, Metro inundado, Ensiamadas y Incultura.
Lo siento.
Valoració:1menosmas
Per Pere, fa mes de 3 anys
Durant molts D´anys el PP més que com un partit ha actuat com un moviment ,grácies a una munió de fanátics que en treien profit amb una desvergonya increïble . Es creien els propietaris de les institucions en les quals governaren massa anys y amb un cinisme desacomplexat tenien la barra d´atribuir als altres els defectes en els quals ells n´eren campions destacats .El paroxisme d´aquest tipus de comportament va assolir l´apogeu durant l´epoca Matas ; desig que la Justícia ,de la qual se´n va lliberar de miracle , acabi posant -lo al seu lloc ; es tracta d´una questió d´higiene democcàtica.
Valoració:1menosmas
Per xesc, fa mes de 3 anys
És veritat que hi ha un pacte PP-PSOE que els escàndols es quedaran en director general cap abaix? Vull creure que és un rumor mal intencionat.
Valoració:1menosmas
Per Guillem, fa mes de 3 anys
Només queda saber quan caurà en Matas. El que estam veient no és més que la punta de l'iceberg. Esper que tots paguin per lladres, que és el que són. A veure si tot això obre els ulls a la gent d'una vegada.
Valoració:9menosmas
Per AVORRIT DE BRUTOR, fa mes de 3 anys
SINVERGÚENSES AIXÒ SOU TOTS , ARA S'ALTRA ROSA DIU QUE NO SABIA RES QUE S'HA ASSABENTAT PELS DIARIS , AIXÒ ÉS INAUDIT !
NOMÉS SORTIM ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ D'ÀMBIT ESTATAL PELS ESCÀNDOLS DE CORRUPCIÓ.

AIXÒ NO HO MAQUILLARÀ NI EN NADAL, NI EL REI , NI NA XÍFER .
Valoració:9menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Artà i Capdepera també arruixen José Ramón Bauzá
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Pol a Part Forana
Noticia relacionada.
Actors i actrius de les Illes s'uneixen contra el tancament d'hospitals
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Agüera a Polí­tica
Portada
DB2dBa001.pdf