Tren tram deficient
L'Ajuntament de Manacor informarà desfavorablement el projecte del tren tram que afecta el passeig Ferrocarril perquè els tècnics municipals hi han trobat errades legals i de plantejament
L'Ajuntament de Manacor informarà desfavorablement el projecte de la Conselleria de Medi Ambient i Moblilitat que ha de permetre el tren tram arribar fins a l'actual estació del tren des del passeig del Ferrocarril. Així ho aprovaren en el ple d'ahir l'equip de govern, format pel Partit Popular i AIPC, a més dels tres regidors de la coalició ALM-UM. El portaveu del Parti Popular, Llorenç Bosch, explicà que l'informe desfavorable es basa en els informes tècnics municipals "que posen de manifest el que està mal plantejat". Pastor afirmà que des de la Sala s'han elaborat set informes que demostren que "el projecte del tren tram actual no respecta la planificació urbanística municipal, ni el Pla sectorial de carreteres, ni el Pla director de transports ferroviaris, dificultarà l'arribada d'equips d'emergència al tren tram i que el sistema de recollida d'aigua pluvial està mal plantejat".
Manipulació
Des de l'oposició municipal, el portaveu de la coalició PSM+Esquerra+Verds, Sebastià Gayà, va acusar l'equip de govern de "mentiders i oportunistes perquè només diuen que el tren xaparà el poble i com a estratègia política mai no ha permès que els tècnics municipals col·laborassin amb els de la Conselleria". Des d'ALM-UM, la portaveu Catalina Julve, va explicar que "des del nostre grup ja havíem advertit que hi ha coses que no estaven bé" i donà suport a la iniciativa presentada pel PP perquè "és una manera de millorar el projecte i la reobertura de la línia". Amb tot, el PSOE i PSM+Esquerra+Verds intentaren que l'equip de govern presentàs els informes municipals en forma d'al·legació al projecte actual i no com un informe desfavorable.
El GOB demana a l'Ajuntament que no posi traves al tren tram en superfície
El GOB donà suport ahir al tren tram en superfície per l'actual passeig del Ferrocarril. En una nota de premsa qualificaren l'actual projecte com "la millor opció per a tots els manacorins, els comerciants en especial, i també és la millor opció per a tots els futurs usuaris de Sant Llorenç, Son Carrió, Artà, Son Servera i Capdepera". L'entitat ecologista definí el futur tren tram com "un tren elèctric que dins els pobles i ciutats circula a menys de 50 km/h, té una alta capacitat de frenada i no necessita barreres de seguretat". És per això que, segons el GOB, "és un element que no xapa, no és perillós i no molesta".
L'opinió del lector
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Opinions
No hi ha estudis ni d'explotació ni comparatius de les diferentes possibilitats de transport públic, AUMSA continua sent el transport públic de referència de la comarca després de que us gasteu 200 milions amb aquest desastre de tram! No teniu Vergonya els que defensau aquest tren o potser defensau el que no coneixeu ni heu estat capaços d'informar-vos.
DEFENSEM UN BON TRANSPORT PÚBLIC PER LLEVANT.
NO AL TRAM !
NO A AUMASA!
Gràcies GOB! la gespa del golf és insostenible i aquesta no?
Aquest tram és pels Manacorins o per dissimular el fracàs de la conexió del rtren fins a Manacor i el ridícul i improvisat del tram de llevant?
Més servei públic i menys projectes impresentables com aquest. Una mica de respecte per les necessitats de transport públic de llevant, per favor, amb els doblers d'aquest tram es pot tenir transport públic gratuit per tot llevant durant 20 anys.
Defensar tren per tot sense entendre la realitat del territori i les seves necessitats és una barbaritat! I més propi de paisos tercer mundistes acomplexats que de paisos amb voluntat de creixer de manera responsable, sostenible i prioritzant un creixement equilibrat.
I aquest tren no té res de tot això...
Aquest tren només és l'argument d'una batles i empresaris que necessiten continuar especulant amb els pobles de Sant LLorenç, Son carrió, Artà, son Servera i Manacor i unes constructores que necessiten posar ciment i més ciment a Mallorca per facturar a costa del Medi ambient!
Basta de destruir Mallorca!
Neu, fred, vent i... sobretot psicosi
Publicada el 03/02/2012 per Clara Giner a Part Forana
- Notícies
- + Vistes
- + Comentades
- Darreres
- Els Missioners dels Sagrats Cors surten en defensa de la llengua
- Manifest dels MSSCC sobre la llengua catalana a Mallorca
- La neu obliga a tallar la carretera entre Lluc i Sóller
- Quan telefonen a la Part Forana en nom de José Ramón Bauzá
- Bosch: “El manifest dels Missioners dels Sagrats Cors és desafortunat”

Menéame
Delicious
Yahoo
Tafanera
És incomprensible que una gent com el GOB defensi aquest projecte, potser si que s'estan tornant una mera sucursal política que diuen i preparen les campanyes segons els interessos polítics del Sr. Biel i la seva tropa... Tanta feina durant tants anys que ara és tira per la borda per contentar aquesta gent? Incomprensible.