Restauren la torre musulmana del Puig de Sant Pere
L'obra fou impulsada ara fa un any per l'Ajuntament de Palma, amb l'ajuda de la Conselleria d'Habitatge i Obres Públiques del Govern balear
L'Ajuntament de Palma, amb l'ajuda de la Conselleria d'Habitatge i Obres Públiques del Govern balear, ha dut a terme, al llarg del darrer any, les obres de rehabilitació de la torre musulmana que forma part del conjunt de restes arqueològiques del Puig de Sant Pere. Durant la inauguració de la rehabilitació de la Ttorre Musulmana la batlessa de Palma, Aina Calvo, acompanyada del conseller d'Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero, ha apuntat que el monument és una construcció de caràcter militar, islàmica-africana del segle XII. Aquesta porta va ser coneguda com a la porta de 'Portopí', ja que en el seu moment va connectar amb el camí costaner de Portopí.
L'Ajuntament de Palma va instar a la rehabilitació del monument, des del 2006, a causa del mal estat. L'actuació ajudarà a mantenir una de les poques restes de la muralla musulmana que queden a Palma. Les obres de rehabilitació es van iniciar el passat gener (2009) i van consistir en el repicat i la reposició dels referits dels murs de la tàpia, la reparació dels elements de ferro en baranes, l'aplicació de pintura de calç en parets i esmalt en elements metàl·lics, el condicionament de la zona enjardinada, la reparació de les instal·lacions de sanejament i enllumenat i la reparació del mobiliari urbà.
Finalment, s'han invertit, al llarg del darrer any un total de 47.216,72 euros per a la rehabilitació de la torre musulmana, un 75 per cent dels quals els ha aportat la Conselleria d'Habitatge i Obres Públiques, i un 25 per cent l'Ajuntament de Palma.
L'opinió del lector
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Opinions
De moment no hi ha comentaris.
Tejeiro reconeix que es va crear una societat per pagar menys imposts
Publicada el 11/02/2012 per Europa Press a Ciutat
- Notícies
- + Vistes
- + Comentades
- Darreres
- El PP diu que rebaixa el català perquè la llengua sigui “més estimada”
- “Volen fer espanyols a bufetades”
- L’OCB demana a Rotger que els ajudi a aturar la rebaixa del català
- Les darreres 39 vaqueries de Mallorca, a una passa de tancar
- Nova glopada de fred: vies tallades i sortides extraescolars suspeses

Menéame
Delicious
Yahoo
Tafanera