Balears | Polí­tica

Nadal valora dimitir

El conseller de Turisme digué ahir a Eivissa que no descartava dimitir, que s'ho havia plantejat i que si no ho havia fet era perquè el partit li havia demanat que s'ho repensàs

Enric Borràs | 03/12/2009 | Vistes: 563 vegades
Miquel Nadal i Lurdes Costa ahir a Eivissa. Foto: Irene G. Ruiz.

El conseller de Turisme, Miquel Nadal, digué ahir que no descartava dimitir, que s'ho havia plantejat i que si no ho havia fet era perquè el partit, Unió Mallorquina, li havia demanat que s'ho repensàs. Va assegurar que se sentia indefens per les acusacions de corrupció en contra seva que el feien sentir "molt incòmode". "El meu primer impuls seria deixar-ho tot", admeté. Però afegí: "Si no ho faig en aquest moment és perquè el meu partit -el president del meu partit- m'ha demanat que de moment esperi, amb el convenciment que tot això es pugui aclarir com més aviat millor". De fet, Nadal afirmà que encara no havia descartat abandonar el càrrec de conseller i que havia pensat "moltes vegades" a fer-ho. Tot i això, també digué que havia decidit no prendre cap decisió sense parlar-ne amb el partit, que encara li demanava que esperàs.

Miquel Nadal no s'ha plantejat dimitir perquè se senti culpable de res, ans al contrari. Ahir tornà a negar totes les acusacions i digué que era completament fals que hagués fet operacions amb doblers negres, com indica un informe de l'Agència Tributària inclòs al sumari de l'operació Maquillatge, la peça separada del cas Son Oms en què Nadal és imputat. Afegí que tot aquest assumpte li havia fet mal, a ell i a la seva família, i que també altres membres del partit s'havien demanat "si val la pena continuar en aquesta situació". El conseller féu aquestes declaracions a l'Ajuntament d'Eivissa, després de la firma d'un conveni amb la batlessa, Lurdes Costa, per una inversió de 75.000 euros en productes turístics.

Quan els periodistes li preguntaren per la imputació en la causa de corrupció en l'operació Maquillatge, que se suma a la que ja té pendent pel cas Can Domenge, Nadal respongué que tot era mentida i que hi havia "una persecució" als membres d'UM. S'afegí, aleshores, a la tesi que anuncià despús-ahir el dirigent d'UM Francesc Buils, que defensà que la Fiscalia escruta amb lupa UM per ordres del Govern Zapatero en el marc d'una estratègia contra els nacionalistes i amb la intenció de fomentar el bipartidisme entre el PSOE i el PP. Segons Buils, les imputacions les fan perquè volen "manipular les eleccions".

Grimalt, també

Cal recordar que Miquel Nadal no és l'únic conseller d'UM que s'ha plantejat dimitir. Miquel À. Grimalt ja digué dimarts que no havia descartat aquesta possibilitat. "Ja ho decidiré en el seu moment, no és el dia ni l'hora de prendre aquest tipus de decisions que s'han de meditar", explicà. El conseller de Medi Ambient també es mostrà confiat en tot moment pel que fa a la seva innocència i digué que desitjava que la justícia posàs "cadascú en el seu lloc". El cas de Grimalt, però, és diferent del de Nadal, perquè féu aquestes declaracions tot just l'endemà que se sabés que era imputat per corrupció en l'operació Maquillatge i no tenia d'altra causa judicial pendent.

Notícies relacionades

Paraules clau:

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per fogater, fa mes de 2 anys
Valorar que no vol dir posar preu?
Valoració: 2 menosmas
Per Kalodian, fa mes de 2 anys
Si dimiteix aquest n'entrarà un de semblant.El problema d'higiene no es reduiex a Nadal. El problema és UM, una formació amb la qual no s'ha de pactar, perquè només els pactes la mantenen.
Valoració: 5 menosmas
Per Santi, fa mes de 2 anys
Qui dia passa, any empeny. Eh, Nadal? No és que te n'haruries d'haver anat fa estona, ÉS QUE NO HAURIES D'HAVER ARRIBAT MAI ON ETS!
Valoració: 7 menosmas
Per Toni, fa mes de 2 anys
Curs bàsic per a pseudoprogressistes, pamflets i sin complejos:

L'article 24.2 de la Constitució espanyola estableix el principi de presumpció d'innocència, el qual determina que tothom és innocent mentre no es demostri el contrari. Quan el jutge o tribunal jutja una persona, ha de partir d'una premissa, la innocència de l'acusat, i transformar aquesta consideració inicial en una de culpabilitat, si aquesta queda provada durant el judici.
Valoració: 4 menosmas
Per Bon Nadal a tots!!, fa mes de 2 anys
No t´ho pensis tant (pensador) i dimiteix ja!!!
Valoració: 2 menosmas
Per Homenet Nadal, fa mes de 2 anys
Quan el dinosaure es va despertar...en Nadal seguia allí.
Valoració: 9 menosmas
Per Pere Antoni., fa mes de 2 anys
Jo també he pensat moltes vegades en deixar el tabac i l'alcohol. De fet, deu fer més de trenta anys que m'ho estic pensant, Nadalet.
Valoració: 10 menosmas
Per ciutadà, fa mes de 2 anys
Aquest tio es un FANTASMA!
Valoració: 17 menosmas
Per no hi collons, fa mes de 2 anys
por la boca muere el peich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valoració: 6 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Portada
DB1dBa001.pdf