Balears | Balears

Mobilitat calcula que 22 treballadors han fet vaga en el torn de matí

El comitè d'empresa, per la seva banda, xifra en un 90% dels que havien de treballar el seguiment de la jornada

Agències | 05/11/2009 | Vistes: 363 vegades

La Conselleria de Mobilitat calcula que 22 treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) del torn de matí han fet vaga avui, mentre que el comitè d'empresa indica que un 90 per cent dels que havien de treballar han secundat la protesta.

Segons les dades facilitades a per mobilitat, a aquests 22 treballadors se'ls descomptarà el sou de les seves nòmines per haver fet vaga aquest matí, encara que la Conselleria no ha sabut concretar el percentatge d'empleats que havien de treballar avui.

En total, l'empresa pública compta amb al voltant de 230 empleats, ha indicat Mobilitat, que ha afegit que durant el dia es coneixeran les dades dels treballadors del torn d'horabaixa que han secundat la vaga.

La Conselleria xifra en uns 3.000 els usuaris que es veuran afectats avui per l'atur convocat pel comitè d'empresa.

Per la seva part, el secretari del comitè d'empresa de SFM, Miquel Febrer, ha explicat que un 90 per cent dels treballadors han fet vaga, encara que no ha sabut concretar el número exacte.

Febrer ha explicat que el comitè està "molt content" del seguiment que està tenint la jornada, convocada després d'una sèrie d'aturades intermitents, que s'han vingut produint des de fa diversos mesos per reclamar una sèrie de canvis en la contractació i en la seguretat de l'empresa.

El secretari del comitè ha afegit, tanmateix, que el final de les protestes és a prop, ja que ja s'ha arribat a un acord verbal amb la direcció de l'empresa que podria derivar que es desconvoquin les successives jornades d'atur previstes per als dies 12, 18 i 19 d'aquest mes.

Segons Febrer, en aquests moments s'està plasmant per escrit l'acord oral al qual es va arribar ahir, per la qual cosa demà o dilluns es podria celebrar un nou encontre amb l'empresa per firmar-lo.

D'aquesta manera, els sindicats esperen celebrar dimarts vinent una assemblea de treballadors per ratificar l'acord i, de donar els empleats el seu vistiplau, es desconvocarien les vagues.

Segons el representant dels treballadors, en la negociació els sindicats han donat "molt més a l'empresa" i no han aconseguit, "ni de lluny", el que pretenien al principi de les protestes, encara que l'allargament de les mateixes ha desembocat en una situació de "cansament" en els treballadors, que desitgen que el conflicte acabi com abans millor.

La jornada de vaga, segons han coincidit Mobilitat i comitè d'empresa, ha transcorregut fins ara sense incidents destacables, i sols s'ha produït un retard a primera hora en un tren per problemes organitzatius.

Paraules clau:

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per Victor, fa mes de 2 anys
Els ciutadans volem la destitució immediata d'aquesta gent incapaç d'arribar a acords amb sindicats que fins i tot són de la seva corda com Comissions Obreres.
Valoració: 2 menosmas
Per ..., fa mes de 2 anys
Vicens a CASA! Inútil! Impresentable!
Valoració: -1 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Els Tejeiro apunten a Urdangarin i el seu exsoci
Publicada el 12/02/2012 per Enric Borràs a Polí­tica
Portada
DB1dBa001.pdf