Balears | Balears

La compravenda d'habitatges puja a les Balears un 28% el juny

S'incrementen les operacions en relació al mateix mes de l'any passat i en relació al mes de maig d'aquest any

Europa Press | 11/08/2010 | Vistes: 252 vegades
Les vivendes de segona mà encapçalen l'augment del mercat immobiliari. Foto: S. Cases.

El nombre d'operacions de compravenda d'habitatges registrat el juny a les Balears va ser de 867, xifra que suposa un increment del 25,8% respecte al mateix mes de 2009 i que contrasta amb l'augment del 7% a tot el país, una pujada més moderada que les registrades en els mesos precedents. Segons les dades publicades avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), les vendes continuen estant impulsades pels habitatges usats, amb un total de 19.339 trasmissions el juny de les 37.297 totals, el 17,1% més que un any abans. Al contrari, la venda d'habitatges nous va caure el mes passat un 2,1%, en registrar-se 17.958 operacions.

En el cas de les Balears, la compra d'habitatge nou va ser més rellevant, amb el 55,3% del total i un increment del 21,2% respecte a l'any passat. La compravenda d'habitatge usat també va augmentar a les illes, en passar de 293 residències, a 387, un 32% més. Les dades publicades avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) apuntalen la recuperació que ve registrant aquest indicador des que va començar el 2010, després de dos anys de fortes caigudes. Entre gener i juny la compravenda d'habitatges acumula una pujada del 10,7% respecte al primer semestre de 2009 a tot Espanya, en consolidar-se en el que va d'any la millora tant de les vendes d'habitatge usat (19,4%) com d'obra nova (3,3%).

Del total d'habitatges venuts el mes de juny, el 90% són lliures, com a només el 10% són protegides, tanmateix la venda d'habitatges que gaudeixen de protecció oficial van créixer un 9,8% respecte a juny de 2009 i acumulen en el primer semestre una pujada interanual del 15,2%. El total de finques transmeses el juny, tant urbanes (ús residencial o no) com rústiques, en va ascendir 155.652, la qual cosa suposa un 3,9% menys que el mateix mes de l'any anterior. A les Balears es van transmetre 3.605 finques, un 6,6% més que el mateix mes de 2009, de les quals 824 van ser finques rústiques i 1.556 urbanes. Del total, 1.766 van ser compravendes.

De les operacions registrades en tot Espanya, 78.644 van ser compravenda, mentre que la resta es va correspondre amb donacions (5.844 operacions), permutes (1.459), herències (30.493) i altres operacions com concentracions de parcel·les o divisions horitzontals (39.212). El 89,6 per cent de la compravenda va correspondre a finques urbanes i al 10.4 per cent a rústiques, en tant que de les urbanes el 52,9 per cent van anar habitatges.

El juny es van vendre a Espanya una mitjana de 99 habitatges per cada 100.000 habitants, sent la ciutat autònoma de Melilla la que va registrar més transaccions d'immobles per cada 100.000 habitants, amb un total de 242 operacions tancades. Li van seguir Cantàbria i el País Valencià (126 cada una), Castella la Manxa (117), Múrcia i La Rioja (116 cada una), Aragó (107), Andalusia (106), Castella i Lleó (103) i País Basc i les Balears (99 cada una). Per sota de la mitjana es van situar Madrid (97), Extremadura (93), Navarra (88), Astúries (87), Canàries (86), Catalunya i Galícia (77 cada una), com a la ciutat autònomes de Ceuta en va registrar 61.

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per Marat, fa dervers d'un any
No ho entenc. O és l'efecte IVA i la gent va apressurar-se a comprar abans que aquest pujés o aquest país definitavament ha tornat loco.
Valoració: 4 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Tejeiro reconeix que es va crear una societat per pagar menys imposts
Publicada el 11/02/2012 per Europa Press a Ciutat
Portada
DB1dBa001.pdf