Partly Cloudy
  • Màx: 31°
  • Mín: 23°
24°

L'EMT unirà la perifèria i tot Palma amb Son Espases

Crearà dues línies: una anirà de la plaça Espanya a l'hospital i l'altra connectarà tot l'extraradi des de Son Roca fins al Rafal

L'EMT ha elaborat un pla per donar servei a l'Hospital de Son Espases un cop entri en funcionament, a final d'any. El pla inclou la creació de dues noves línies i la modificació de tres més, que permetran que cada 4 minuts un autobús surti del centre hospitalari en direcció a Palma.

La batlessa de Palma, Aina Calvo, i el regidor de Mobilitat, José Hila, explicaren ahir que aquest nou pla implicarà que a Son Espases arribin cinc línies, de les quals quatre tindran la capçalera en el complex hospitalari. La primera ruta nova enllaçarà el centre de Palma amb el centre hospitalari i la segona unirà de manera directa les barriades més densament poblades de l'extraradi amb el seu hospital d'àrea sense haver de passar pel centre de la ciutat. Segons Hila, actualment, l'EMT transporta una mitjana de 3.000 viatgers a de Son Dureta mitjançant les línies 5 (el Rafal Nou-Son Dureta), 29 (Ronda Urbana) i 46 (Gènova-Sant Agustí). Amb aquestes tres rutes, el 72,4 per cent de la població de Palma que té Son Dureta com a hospital d'àrea té una línia directa i el 27,6 per cent ha de fer un transbordament.

Pel que fa a les freqüències, la línia 5 surt cada 9 minuts en dia feiner, mentre que la 29 i la 46 passen cada 20 minuts. Per Calvo, el nou pla farà possible que el 90,6 per cent de la població de Palma que tindrà Son Espases com a centre d'àrea (més de 250.000 persones) disposi d'una línia directa. La resta, un 9,4 per cent, hi podrà accedir amb un sol transbordament. Per elaborar el pla per donar servei a l'hospital de Son Espases, s'ha tingut en compte tant els habitants dels barris que el tindran com a centre de referència com els treballadors que hi faran feina. La novetat és que les barriades perifèriques amb més densitat de l'extraradi connectaran amb el seu hospital sense haver de passar pel centre: Son Peretó, Son Flor, Son Serra - la Vileta, Son Roca, Son Ximelis, Son Anglada, los Almendros - Son Pacs, Son Xigala, el Secar de la Real, Cal Capiscol, Plaça de Toros, la Indioteria (urbana), Son Rul·lan i Son Clader. A més, unirà els dos polígons industrials més importants de Palma: Son Castelló i Can Valero. Tindrà una freqüència de 20 minuts el dematí i de 30 minuts l'horabaixa.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Xeixa, fa mes de 4 anys
Que hi posin el metro i es deixin de pardalades.
Valoració:5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris