Balears | Crònica Negra

L'antic col·legi de Son Espanyolet, destrossat

La deixadesa institucional l'ha convertit en un lloc perillós. Hi és habitual la presència d'ocupes i hi proliferen els incendis

Guillem Picó | 09/02/2010 | Vistes: 291 vegades
La totalitat de les aules del centre escolar estan destrossades. Foto: A.Sepúlveda.

El cas de l'antic col·legi públic de Son Espanyolet és un altre clar exemple de les conseqüències que té la deixadesa institucional. L'edifici s'ha convertit en un abocador i, si un dia ha de ser reutilitzat, el cost de les obres s'incrementarà substancialment. L'escola és al carrer Niceto Alcalá Zamora, a la zona centre de Palma, a 200 metres escassos del quarter de la Policia Local a Sant Ferran. Els agents hi han acudit en diverses ocasions per la presència d'ocupes, vàndals o perquè s'hi ha iniciat un incendi.

Els veïns expressen malestar per l'estat d'abandonament i deteriorament que pateix l'edifici. "Fa cinc o sis anys que es canviaren al col·legi nou i des d'aquell moment això ha anat de cada vegada a pitjor", explica una farmacèutica del barri. "El setembre o l'octubre passat hi vingueren i semblava que hi farien alguna cosa, però penjaren un cartell i ja no hi tornaren", assenyala. A més, afegeix: "Hem cridat moltes vegades per queixar-nos del mal estat de l'immoble i hem recollit firmes, però tot continua igual o pitjor".

L'entrada és oberta. Molts veïns ho aprofiten per passejar-hi el ca i hi ha joves que juguen a futbol al pati. Vora l'entrada, en terra, brut i romput, hi ha el cartell que anuncia la construcció d'una nova escola, finançada per Cort i els governs central i autonòmic. L'edifici fou tapiat, però en una de les entrades hi ha un gran forat que hi permet l'accés sense problemes. El col·legi consta de planta baixa, primer pis i dos soterranis. A la planta baixa i al primer pis hi ha unes deu aules de grans dimensions completament destrossades. Ocorre el mateix als dos soterranis, on s'ubicava el gimnàs i diferents estances. Així mateix, tots els vidres de l'edifici estan romputs.

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per Carla, fa mes de 2 anys
M'agradaria dir que tot aquest merder que hi ha a l'Ajuntament de Palma, no és més que la mala gestió dels folclorics Fageda i Cirer. Ells no varen control·lar la ciutat com calia i noi tant sols varen poder vigilar els seus regidors i ara no cal donar noms, tothom els coneixen.
És una pena que donin sempre les culpes A Calvo, crec que mereix un poc més de temps per demostrar el que val. No és el mateix dirigir una casa, un hotel, un restaurant, que una ciutat de 400.000 mil habitants més o manco. Pel que fa a aquest col·legi, proposo que es fac una escoleta o una residència per gent gran i que s'utilitzi a persones que en comptes de pagar una multa en euros o faci com treballs a la societat. En un mes ho tindriem a punt d'inaugurar.
Valoració: 1 menosmas
Per Un veïnat de l'escola, fa mes de 2 anys
El pitjor és que qualsevol dia hi haurà una desgràcia i ningú fa RES per evitar-ho. Cada capvespre pas per davant l'escola i sempre el mateix: grups de joves que entren i surten, cotxos aparcats al pati, l'edifici cada dia més degradat... I la culpa és tant d'uns (el PP) com dels altres (el PSOE).

El que més ràbia me fa és la millonada que s'haurà de gastar ara per adecentar el que s'ha deixat tudar aquests darrers cinc anys.
Valoració: 2 menosmas
Per guillerminho, fa mes de 2 anys
TONI, siguent mestre com dius que ets, em sembla bastant desafortunat el comentari de "això és Àfrica". Em sembla una simplificació i un estereotip que demostra que no tens ni idea de lo que és Àfrica. Àfrica és un continent ric, divers i espectacular. M'estim més escoles amb condicions materials precàries (com hi ha a l'Àfrica, però a molts llocs més) que no mestres amb comentaris tan preocupants...
Valoració: 0 menosmas
Per Arnau de Santacília, fa mes de 2 anys
El patrimoni municipal està així en general. Basta veure les cases de Son Ametler, les de Son Flor, Son Espanyolet, GESA, l'edifici Flex... Tot el que pertany a l'Ajuntament i que no té una funció específica està abandonat.
Valoració: 6 menosmas
Per TONI, fa mes de 2 anys
Som mestre i veure una escola així de veres que fa plorera. Senyores i senyors, això és Àfrica!

LAMENTABLE
Valoració: 1 menosmas
Per Tirurit., fa mes de 2 anys
I pensar que va esser una escola modélica en temps de D. Miquel Deyà Palerm!
Exposicions, cors musicals, premis que va guanyar... I ara aquest desastre!

No tenen cor, ni sensibilitat, ni tan sols esperit pràctic.
Valoració: 10 menosmas
Per Un ex-alumne dels anys 60, fa mes de 2 anys
Pobre Don Miquel Deiá, el que va ser mestre i director de Son Espanyolet, que diria al veure aquest desastre, ell que tant va lluitar per aquesta escola.
Valoració: 12 menosmas
Per Polita, fa mes de 2 anys
No Toni, aquesta es l'herencia del fugat als USA que el que s'havia de gastar en infraestructures educatives es va gastar en maquetes d'opera.
Valoració: 7 menosmas
Per Toni, fa mes de 2 anys
Aquesta és la Ciutat que li agrada al PSOE, aquesta és la Ciutat de na Calvo.
Valoració: -5 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Tejeiro reconeix que es va crear una societat per pagar menys imposts
Publicada el 11/02/2012 per Europa Press a Ciutat
Portada
DB1dBa001.pdf