Balears | Polí­tica

El cap d'IB3 Ràdio dimiteix després de prohibir obrir butlletins de notícies amb el Mundial

Víctor Àlvarez ha rebut pressions durant tot el cap de setmana, tot i que ell es defensa dient que mai hi ha hagut censura i el que regeix la cadena és el «principi de proximitat»

Europa Press | 13/07/2010 | Vistes: 572 vegades

El director general de IB3 Ràdio, Víctor Àlvarez, presentà ahir horabaixa la seva dimissió en el càrrec davant les «pressions» a les quals l'ha sotmès la ràdio pública durant els últims dies, després que sortís a la llum que s'havia donat als treballadors una directriu segons la qual no podien obrir els butlletins esportius amb notícies del Mundial de futbol.

La cadena ha informat avui que Àlvarez va lliurar la dimissió al sotsdirector general de l'ens i actual director en funcions, Pere Terrassa, qui s'encarregarà de transmetre aquesta decisió al Comitè de direcció ordinari que se celebra en el transcurs del dia d'avui.

Divendres passat Alvarez es va defensar de les crítiques per l'esmentada directriu assegurant que, com ve essent habitual en la cadena, la línia informativa del mitjà de comunicació està regida pel «principi de proximitat», el que justificaria que els espais informatius no obrin amb notícies del Mundial de futbol, per tractar-se d'informació nacional i no local». No obstant això, això no ha estat un obstacle perquè partits com UPiD hagin sol·licitat la seva dimissió durant aquest cap de setmana.

Per això, l'encara director ha lamentat que la ràdio pública hagi estat el «centre de la polèmica». L'ens ha remarcat que el Comitè de direcció no adoptarà cap decisió referent a la qüestió fins que es nomeni al nou director general de l'ens, data fins a la qual Àlvarez farà ús del seu període de vacances. Segons va justificar Àlvarez el divendres passat, el criteri demanat als treballadors no significava que la cadena no informés d'un esdeveniment rellevant com és la trajectòria de la Selecció espanyola de futbol en el Mundial de Sud-àfrica.

En aquest sentit, va sostenir que tots els informatius de IB3 van cobrir «àmpliament» els partits de la selecció, «lògica que s'aplica també fora dels esports», assenyalà Àlvarez, remarcant que «mai hi ha hagut censura cap als professionals que treballen a IB3». Precisament sobre aquesta directriu es va manifestar ahir el president del Govern balear, Francesc Antich, en una entrevista a la Cadena Cope, i va indicar que s'«analitzaria» els fets ocorreguts i va considerar «un error» el fet d'haver «relegat» aquestes notícies.

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 2
Per Pere, fa dervers d'un any
No necessitam uns mitjans de comunicació autonòmics si han d'espanyolitzar.
Valoració:0menosmas
Per Carraixet, fa dervers d'un any
UM con la Roja. I biba E-paña.
Valoració:3menosmas
Per Secondat, fa dervers d'un any
Com ha dit en Mem, IB3 és amallorquina. Als eivissencs ens la porta fluixa. El mal és que la paguem igual.
Valoració:3menosmas
Per fart de circ, fa dervers d'un any
Tot el temps que es dedica a parlar del puta futbol és temps que ens roben per a estar ben informats sobre les coses que sí ens afecten. Quan algú hi posa seny, van i el destitueixen, quina vergonya de govern autoanomenat d'esquerres, esper que els del Bloc no callin aquest pic.
Valoració:5menosmas
Per pobre nin, fa dervers d'un any
Aquest ni és periodista ni és res. Tots els diaris del món han fet referència al mundial i als partits d'Espanya. Sí, principi de proximitat, però proximitat a la notícia, o no és un mitjà de comunicació?.

Ale, uno menos, a veure si començam a treure sa granera...
Valoració:-10menosmas
Per Ligeia, fa dervers d'un any
Solidaritat amb Víctor Àlvarez. No hauria de dimitir.
Valoració:5menosmas
Per Guiem Mercadal, fa dervers d'un any
Algú ha llegit la nota?
Sols es deia que, a no ser que passàs alguna cosa important, no s'obririen els esports amb la Roja. Per a això, ja hi ha un munt de mitjans...

Posin qui posin de director, mai agradarà a ningú. Idò que els treballadors la dirigeixin, no? a veure com va l'assumpte.

És una vergonya tot plegat.
Valoració:2menosmas
Per mem, fa dervers d'un any
és trist, però no h ha res a fer, la política sempre per davant de la professionalitat. ib3 és casposa, però sempre propera, mallorquina i no ecspanyola.
Qui ha venut en víctor a les feres? ah, és clar, era millor amb l'anterior director d'informatius...??!!
Valoració:1menosmas
Per Joan Antoni, fa dervers d'un any
Ja era hora de que plegues i no nomes per ser un dels pocs 'mallorquins' (en realitat es valencià i viu des de fa pocs anys a Mallorca) que no volia animar a la ROJA, sinó que també per ser el periodista més incompetent que he conegut a la meva vida.
Valoració:-6menosmas
Per T, fa dervers d'un any
RAFA tonto del culo
Valoració:3menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 2
Vídeos
Noticia relacionada.
Gran escridassada a Bauzá a Manacor
Publicada el 16/05/2012 per Antoni Pol a Part Forana
Noticia relacionada.
Govern i oposició condemnen els “actes violents” contra Bauzá
Publicada el 17/05/2012 per Quim Torres a Part Forana
Portada
DB1dBa001.pdf