Balears | Polí­tica

“Drets per a la llengua”

Representants de la societat civil criden a la mobilització ciutadana en la cadena humana convocada per l'Obra Cultural Balear. La cita és dissabte, a partir de les 18.00 hores a la plaça d'Espanya de Palma

A.P.Ferrando | 07/05/2009 | Vistes: 991 vegades

Més d’una vintena d’entitats volgueren expressar ahir públicament el suport a la cadena humana en defensa dels drets lingüístics de dissabte. Els representants d’una dotzena d’aquestes associacions es reuniren ahir a la plaça d’Espanya de Palma per fer també una crida a la mobilització ciutadana i a la participació en la convocatòria de l’Obra Cultural Balear.

"És necessari i imprescidible que dissabte sortim tots al carrer per reafirmar el compromís en la defensa dels drets de la nostra llengua", assegurà Jaume Mateu, president de l’OCB. L’objectiu de la mobilització és "manifestar de manera cívica i festiva el compromís de la societat civil a favor de la normalització de la llengua i dels drets dels catalanoparlants".

La mobilització té el suport d’Anem, l’associació cultural Albopàs, l’Associació de Premsa Forana, Castellers de Mallorca, CGT, CCOO, el Consell de Joventut, Escoltes de Mallorca, la Federació d’associacions de veïns, la Federació de música i ball mallorquí, FAPA, GOB, Grups d’Esplai de Mallorca, Joves per la Llengua, Escoles Mallorquines, Moviment Escolta i Guiatge, Músics per la Llengua, el santuari de Lluc, l’STEI-i, UGT, UOB, la Unió de Pagesos i la Universitat de les Illes Balears. Alguns dels seus representants participaren ahir de la roda de premsa.

D’altra banda, l’agrupació Círculo Balear ha convocat una manifestació contra el procés de normalització. L’entitat, destacada pels se posicionament extrem contra la llengua catalana, té previst concentrar-se el 30 de maig a partir de les 12.00 hores al passeig del Born. Des d’allà, la marxa recorrerà els carrers de Palma fins a la plaça Major per reivindicar la lliure elecció de l’idioma en l’educació.

Notícies relacionades

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per Fuera sindicato vendidos, fa mes de 2 anys
CC.OO y UGT chupan de los impuestos de todos, es hora de que en la eclaración de hacienda pongan una casilla para ver que sindicato quieres financiar, STE-i, SATSE, o el que a cada uno le apetezca, no el que se venda para el gobierno de turno.
Valoració: -1 menosmas
Per estudiant, fa mes de 2 anys
I la UIB? S'apunta a reclamar uns drets que ella podria garantir i no ho fa. Edita molts de llibres de text de nivell universitari sobre temes ben interessants, però només en castellà, i no arriben a sortir mai en català.

Igual que la retolació ha de ser almenys en català, els llibres publicats per la UIB ben igual. Si no, on queda el dret d'estudiar en català?

Com a curiositat, podeu entrar a l'adreça http://www.uib.cat/ca/infsobre/serveis/generals/comunicacio/recerca/llibres/ i mirar en quina llengua és escrit el llibre "... para estudiantes de Enfermería", per dir-ne un.
Valoració: 17 menosmas
Per Tanmateix, fa mes de 2 anys
Tenim uns sindicalistes amb uns "coons com a carabasses", Són la contradicció personificada, i en general, fan bastanta peneta. Que aprenguin dels sindicats francesos, que no van de bromes.
Aquí només els interessa tenir un gran número d'afiliats, ser els més votats, i poc més; ben igual que els polítics (quina diferència hi ha entre un polític i un líder sindical?). Sindicats i polítics: feis oi en el rei porc.
Valoració: 23 menosmas
Per jaume, fa mes de 2 anys
Literalment de la revista d'UGT

La Conselleria de
Salut confon a
l'opinió pública…

Segons el conseller de
Salut, “el català no impossibilita
la participació en la
convocatòria de les 4000 places
ofertes per l'Ib-Salut”. Tal
afirmació és falsa perquè
només és mitja veritat i perquè
suposa creure que només
hi ha metges i infermeres a
l'Ib-Salut.
Ha de quedar clar que
per aquests dos col·lectius el
coneixement del català no és
impediment, doncs estan
exempts d'acreditar-lo en
aquesta OPE, amb possibilitat
de ser novament dispensats
en les següents. Una
vegada obtinguda la plaça
tenen dos anys per poder
acreditar-lo.
Però el que no diu el conseller
és que la resta de
categories (personal administratiu,
tècnics sanitaris, auxiliars
d'infermeria, zeladors,
personal de cuina, de manteniment….)
no hi poden participar
si abans no acrediten el
corresponent nivell de català.
És a dir, el personal d'aquests
col·lectius, que durant anys
ha prestat servei en el propi
Ib-Salut, resulta que ara no
serveix si no acredita en
temps record el nivell de català
corresponent.
La Conselleria de Salut
s'ha equivocat en la forma de
gestionar aquest tema. No és
de rebut que amb uns temaris
publicats i amb un acord
amb tots els sindicats representats
a la Mesa Sectorial
de considerar el català com
mèrit en aquesta primera
OPE canviï sobtadament de
criteri. No és admissible que
a més discrimini a uns
col·lectius respecte a uns altres
i que endemés no apliqui
les mateixes exigències als
propis gestors que promouen
la mesura.
Valoració: -1 menosmas
Per fogater, fa mes de 2 anys
És hora que la UGT i CCOO s'expliquin davant l'opinió pública i davant els seus afialiats. No p ot ser voler jugar a totes bandes.
Valoració: 5 menosmas
Per Margalida, fa mes de 2 anys
UGT aquests dies fa una recollida de signatures en contra del Decret de català a sanitat i els de CCOO del sector sanitari estàn en contra així ho vàren votar.Quins collons...
Valoració: -1 menosmas
Per Què hi fa UGT?, fa mes de 2 anys
No té tudadissa: llegiu l'article del secretari d'Acció Sindical d'UGT a la seva revista sobre serveis públics: http://balears.fspugt.es/uploads/documentos/documentos_XARXA_PUBLICA__n1_0954578c.pdf.

És a la darrera pàgina.
Valoració: 1 menosmas
Per toni, fa mes de 2 anys
Què hi fa UGT aquí? Aquest no s'aclareixen. La seva secció de sanitat està recollint signatures contra el requisit del català a la sanitat.
Així van.
Valoració: 12 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Portada
DB1dBa001.pdf