Balears | Part Forana

Diògenes, un altre model d'urbanisme

El col·lectiu integrat per regidors ecosocialistes es desmarca del Bloc i condemna les mesures anticrisi aprovades en el Parlament que permeten urbanitzacions sense clavegueram

Elena Ballestero | 13/05/2010 | Vistes: 495 vegades

El col·lectiu de regidors ecosocialistes Diògenes, integrat per Maria Orts (Capdepera EU-EV, Guillem Caldentey (Els Verds-Esquerra d'Artà), Conxi Peña (Els Verds-Esquerra Son Servera), Pepe García (Pollença Alternativa EU-EV) i Virgínia Urdangarín (Capdepera EU-EV), es va desmarcar ahir del grup parlamentari del Bloc i va manifestar públicament el seu total rebuig del Decret Llei 1/2010 de 26 de març que permet atorgar llicències de construcció d'habitatges unifamiliars en urbanitzacions que no disposen de servei de clavegueram.

Model subdesenvolupat
Diògenes creu que el decret llei aprovat pel Parlament el passat 27 d'abril, que reobre la possibilitat de concedir llicències d'obra durant un període de dos anys en urbanitzacions consolidades com Formentor, el Vilà i Bonaire, representa "un model urbanístic propi de països subdesenvolupats perquè introdueix excepcions en la normativa urbanística vigent que exigia disposar prèviament de tots els serveis bàsics (llum, aigua, accés rodat i clavegueram) per donar llicències".

Diògenes considera "lamentable el suport de l'esquerra i de l'ecologisme polític a aquesta mesura", que va sortir endavant en el Parlament amb els vots del PSOE, el Bloc i UM i l'abstenció del PP, que va considerar que s'envaïen competències municipals. "Pensam que aquesta mesura legislativa és més un cop de la nova UM del sector nord, vinculada a forts interessos immobiliaris i especulatius, que no una mesura de reactivació davant de la crisi", diu Diògenes. A això afegeix: "Si el que es vol és fomentar la creació de llocs de treball al ram de la construcció, seria molt més efectiu impulsar la cabdal recepció i execució de les dotacions de serveis obligant-hi les administracions municipals i amb ajudes al finançament, si cal, de les contribucions especials".

Els regidors ecosocialistes recorden que aquests dies s'han fet públiques les dades d'un estudi de la UIB que revelen que a les Illes hi ha construïdes 2,1 milions de places residencials per a una població de 1.072.000 habitants. "Representa una mesura completament contrària al canvi de model suposadament assumit per les forces progressistes que s'hauria d'anar aplicant aprofitant la crisi actual. Si les Balears volen competir al mercat turístic, s'hauria d'apostar pr un altre tipus de desenvolupament", indiquen.

Paraules clau:

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per natxo gomez, fa dervers d'un any
No vull dir que no tenguin raó, però justament aquest grupet de regidors sempre es desmarquen de tots, fins i tot dels seus. Els de llevant, com a mínim són bastant famosos als seus respectius pobles
Valoració: 1 menosmas
Per Joan, fa dervers d'un any
Aprovar urbanitzacions o donar llicències en sòl rústic sense clavegueram és una vergonya. Cal una reacció forta de tots. No deien que aquesta era la legislatura per protegir el territori?

Valoració: 15 menosmas
Per La dreta sempre guanya, fa dervers d'un any
Tota la legislatura ha estat un seguit de capitulacions per part d'una esquerra que en teoria també resulta clau per a aprovar -o rebutjar- coses al Parlament. L'esquerra, de tan bon atlota -per contrast amb UM, els "chulo-macarres" de la classe-, sempre deixant-se ficar gols. És aquesta la manera que tenen els del Bloc de fer-se valer, claudicar dia sí dia també? Es tracta de càrrecs "cadiraires", o és que, senzillament, són curts?
Valoració: 12 menosmas
Per Javi, fa dervers d'un any
ARA???? QUAN JA HA ESTAT APROVAT AL PARLAMENT??? Ai Deu mevet, quines lumbreres que tenim. ARA?
Valoració: -7 menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Cort es compromet a reduir la plantilla de taxis adaptats i a recuperar el torn de vacances
Publicada el 22/02/2012 per Europa Press a Ciutat
Portada
DB2dBa001.pdf