CCOO desconvoca per ara la vaga a la sanitat
El sindicat frena la primera aturada, que s'havia de realitzar demà, a canvi de negociar -bàsicament- millores salarials
Comissions Obreres ha desconvocat finalment la vaga per a demà en la sanitat pública. La cancel·lació de la protesta arribà després que delegats del sindicat es reunissin ahir al matí en el TAMIB amb representants de la Conselleria. Segons Marisol Roldán, portaveu de CCOO en matèria sanitària, "la Conselleria ha entès que ha d'augmentar el pressupost". També destacà positivament les darreres declaracions de Vicenç Thomàs, que qualificà com "la línia a seguir".
Queda així desconvocada una vaga a què estaven cridats quasi 14.000 treballadors del sector públic sanitari. Ara bé, CCOO en manté la segona convocatòria, prevista per al 6 de maig. "Si ara la Mesa de Salut no accepta les nostres demandes, que el TAMIB sí que ha considerat, aleshores mantindrem l'aturada del mes que ve", assegurà Marisol Roldán. Tot i que la línia discursiva de CCOO s'ha centrat en la "privatització" de la sanitat illenca, la majoria de reivindicacions més concretes són millores econòmiques per als treballadors.
Les bonificacions per carrera professional, el reconeixement de noves categories laborals i salarials i l'estatutarització de les fundacions (Son Llàtzer, Manacor) són les qüestions fifonamentals de les negociacions. Avui es reunirà la Mesa de Sanitat, que arreplega tots els sindicats. Aquestes converses marcarà el futur de les protestes de CCOO i el seguiment de la resta de sindicats.
L'opinió del lector
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Opinions
Artà i Capdepera també arruixen José Ramón Bauzá
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Pol a Part Forana
Actors i actrius de les Illes s'uneixen contra el tancament d'hospitals
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Agüera a Política
- Notícies
- + Vistes
- + Comentades
- Darreres

Menéame
Delicious
Yahoo
Tafanera