Bartomeu Mestre: «Espanya ha maltractat Toni Mestre i Ramon Socias representa Espanya»
Exigeix que s'actuï davant un presumpte cas de maltractament
Antoni Mestre Ramos patí un presumpte maltractament per part de la Guàrdia Civil a l'aeroport de Barcelona per parlar en català. L'escorcollaren i li posaren una denúncia per desacatament. Tot i no trobar-li res, en arribar a Palma, l'esperaven sis números de la Benemèrita. Bartomeu Mestre «Balutxo» coordina les actuacions per exigir una reparació per part de les autoritats espanyoles, en particular del delegat del Govern, Ramon Socias. Assegura que no aturaran fins que no ho aconsegueixin. Té la solidaritat de nombrosos col·lectius i anuncia diverses actuacions perquè els incidents no caiguin en l'oblit.
-Heu presentat cap denúncia pel tracte que va rebre Antoni Mestre per part de la Guàrdia Civil?
-No. No ni em feim comptes. No es tracta d'una qüestió jurídica sinó de llibertats públiques. No podem judicialitzar la vida política. A més, no ens agradaria que semblàs que, amb una denúncia volem contrarestar la que la Guàrdia Civil posà a Toni a Barcelona. Hem demanat al delegat del Govern, Ramon Socias, que actuï. He publicat una carta oberta. No pot al·legar ignorància, perquè, a més a més, els seus assessors, Ramon Morey i Jordi Bayona, han rebut una notificació amb el relat dels incidents.
-Quina resposta heu obtingut del Delegat del Govern?
-Cap ni una. No s'ha adreçat a l'afectat. Tan sols li demanam que rebi en Toni i que l'escolti sense davallar els ulls. Estic segur que, si ho fa, actuarà en conseqüència. S'ha de canviar el xip. És molt irònic que en nom de la seguretat es generi inseguretat. El que va succeir a Palma fou molt greu. Dues psicòlogues de la Universitat de Barcelona, especialistes en maltractaments, m'han explicat que, en trobar-se els sis guàrdies civils que l'esperaven a l'aeroport la reacció normal hauria estat arrancar a córrer. Sabeu el que això hauria pogut implicar? Què pot fer la Guàrdia Civil si veu que un jove fuig? I, en lloc de respondre, Socias s'ha posat en contacte amb algun dels articulistes que s'han solidaritzat amb Toni per intentar que no continuassin escrivint sobre la qüestió.
-No heu demanat responsabilitats al delegat del Govern a Catalunya?
-No, tot i que em consta que s'ha fet per iniciativa d'altres col·lectius. Els fets més greus succeïren a Mallorca i és Ramon Socias qui ens ha d'oferir unes explicacions. Alguns m'asseguren que el Delegat del Govern a Catalunya haurà arxivat la denúncia contra Toni. Però és que això no basta. Amb això no ens podem donar per satisfets.
-Li heu demanat audiència?
-No. Volem actuacions. Una resposta a Antoni Mestre. Espanya l'ha maltractat i Ramon Socias representa Espanya a les Illes Balears. Ramon Socias no pot mirar cap a un altre costat davant aquest dèficit democràtic. Si creu que no passarà res, s'equivoca. He rebut més de mil cartes de solidaritat i quasi totes diuen que el més greu succeí a l'aeroport de Palma. Sabien el que cercaven. Per què l'esperaven a l'aeroport si després de registrar-lo a Barcelona sabien que no duia ni armes ni drogues? Pens editar un CD amb el recull dels escrits rebuts amb la cara de Ramon Socias a la portada. Els fets de Palma responien a una acció calculada. Volien provocar una reacció de Toni. Per una encalentida d'un guàrdia civil a Barcelona l'esperaven sis a Palma. Ramon Socias ho ha de condemnar. Passen coses curioses. He rebut la solidaritat de Fernando Rubio, diputat del PP. He rebut la solidaritat de tots els grups polítics llevat d'ASI i del PSOE.
-Us sentiu decebut amb els socialistes?
-Estic molt sorprès amb el PSOE. Ha de fer una passa a favor de les llibertats. És curiós, perquè hem rebut suport de gent del PSC, molt propera a Maragall. Un d'ells em digué que estava segur que Ramon Socias actuaria. Sí, estic decebut amb el PSOE. En un cas similar, Miquel Ramis, l'anterior delegat del Govern, sancionà un guàrdia civil i demanà disculpes a Jaume Sastre.
-Cap membre de l'Executiva del PSIB-PSOE s'ha posat en contacte amb vosaltres?
-No. No n'hem tengut la solidaritat.
-I, no obstant això, el Govern de Zapatero n'haurà de respondre a Madrid.
-Efectivament. Ja hi ha dues preguntes registrades al Congrés i una al Senat. Hauran de respondre i d'actuar.
L'opinió del lector
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Opinions
De moment no hi ha comentaris.
Artà i Capdepera també arruixen José Ramón Bauzá
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Pol a Part Forana
Actors i actrius de les Illes s'uneixen contra el tancament d'hospitals
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Agüera a Política
- Notícies
- + Vistes
- + Comentades
- Darreres

Menéame
Delicious
Yahoo
Tafanera