Balears | Polí­tica

Antich: 'actuarem amb fermesa si el registre d'Inestur és per fets d'aquesta legislatura'

Agències | 03/02/2010 | Vistes: 591 vegades

El president de les Illes, Francesc Antich, ha afirmat que el Govern "actuarà amb la mateixa fermesa" si els fets que s'estan investigant en el marc dels registres iniciats avui a l'Inestur s'han produït en l'actual legislatura o en l'anterior, quan el PP estava al capdavant de l'Executiu autonòmic.

En declaracions ofertes als mitjans en el Consolat de Mar, Antich ha admès desconèixer el "contingut" del registre, encara que ha precisat que la Conselleria de Turisme -a la que està adscrita l'Inestur- està "sobre el tema", i ha garantit la "total i absoluta col·laboració" de l'Executiu autonòmic amb la Justícia. Minuts després que el president Antich es pronunciava en aquest sentit fonts policials han informat a Europa Press que l'exgerent de l'Inestur, Antoni Oliver, havia estat detingut.

Així, el president remarca que "si algú no ha fet les coses bé, s'han d'adoptar les mesures necessàries" i, en la mateixa línia, recorda que "en diferents ocasions he dit que aquest Govern s'està esforçant molt a posar totes les mesures i controls perquè no es produeixin aquest tipus de situacions", entre les quals destaca l'aprovació i posada en marxa del Codi Ètic per a càrrecs públics.

DIMISIÓ DE NADAL

Preguntat per una eventual dimissió del regidor de Palma per UM Miquel Nadal, que fins fa dos mesos va ocupar el càrrec de conseller de Turisme i es veu embolicat en causes judicials per corrupció -ahir mateix va protagonitzar un encarament amb el seu coreligionari Miquel Grimalt, conseller de Medi Ambient, dins el 'cas Maquillatge'- Antich s'ha limitat a assenyalar que "es tracta d'una qüestió que tractarà el partit".

Tanmateix, ha recordat que sobre la situació de Nadal "totes les forces polítiques s'han manifestat ja clarament" i "s'ha demanat el compliment íntegre del codi ètic". I, com a conseqüència d'això, "creiem que, en aquest cas, qui ha de realitzar la primera actuació és el grup a què pertany aquest senyor", el partit UM.

La Fiscalia Anticorrupció va ordenar aquest matí el registre de l'Inestur, per una investigació iniciada en el Jutjat Número 10 de la capital balear que es troba sota secret de sumari, i, pel que sembla, estaria relacionada amb fets que es van produir durant la present legislatura i no en l'anterior, com venia essent la tònica habitual fins ara. En el marc d'aquest cas, l'exgerent de l'Inestur i actual director general de Qualitat Ambiental, Antoni Oliver, ha estat detingut.

Notícies relacionades

Paraules clau:

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Per Antelm, fa mes de 2 anys
El cap de govern sabia perfectament amb qui s'embarcava. Ell ha sostingut els corruptes d'UM fins que han anat a parar als jutjats. Un personatge així no pot tenir cap credibilitat democràtica. Antich dimissió !
Valoració:1menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Nova victòria cristiana a Sóller
Publicada el 15/05/2012 per Margalida Ramis a Part Forana
Noticia relacionada.
Gran escridassada a Bauzá a Manacor
Publicada el 16/05/2012 per Antoni Pol a Part Forana
Portada
DB1dBa001.pdf