Balears | Crònica Negra

Alejandro confessa que la matà injectant-li heroïna

Alejandro de Abarca reconeix a la Guàrdia Civil i al jutjat l'assassinat d'Ana Niculai. Diu que li injectà una dosi mortal de droga, però la investigació no dóna per tancada la causa de la mort. Afirma que segrestà la jove romanesa per robar-li el cotxe i anar a comprar estupefaents. Ja és a la presó

V.M | 29/07/2010 | Vistes: 1345 vegades
Alejandro de Abarca entrant als jutjats amb la cara tapada. Foto: A.S.

Alejandro de Abarca segrestà i matà la jove de 25 anys Ana Niculai. La confessió del detingut davant la Guàrdia Civil i davant la jutgessa deixa tancada l'autoria del crim. L'assassí confés afirmà que ho havia fet per robar-li el cotxe i anar a cercar droga. Malgrat tot, deixa obertes diverses qüestions. La principal és com va morir Ana Niculai. L'arrestat assegurà que li injectà droga diverses vegades i que l'al·lota finà a causa de l'heroïna.

Els investigadors i l'autòpsia mateixa no descarten que encara fos viva quan el criminal va calar foc al cotxe en el qual la va tancar.
Una altra incògnita important és si hi hagué abusos sexuals.

Tant la Benemèrita com la Fiscalia i l'acusació particular sospiten que podria haver estat així. De Abarca nega aquest extrem i, de fet, de moment no està imputat per aquest delicte. L'acte judicial pel qual la jutgessa de guàrdia d'Inca, Laura Mestre, en decretà ahir vespre l'ingrés incondicional a la presó li imputa cinc delictes: assassinat, detenció il·legal, infracció de condemna, robatori i conducció temerària, perquè no té carnet de conduir. La mesura cautelar va ser sol·licitada tant pel fiscal en cap, Bartomeu Barceló, com pels missers de l'acusació, Antoni Monserrat i Enric Patiño. La defensa no s'hi oposà.

Contradiccions

Entre la versió que el detingut en donà davant la Guàrdia Civil i la relatada davant la jutgessa, hi ha diverses contradiccions. Als agents els explicà que, al garatge de Palma on segrestà Ana, l'havia atacada amb un objecte per copejar-la a continuació, fermar-la amb una corda i emmordassar-la amb un pedaç i que, després, l'havia introduïda al cotxe i li havia posat damunt la bicicleta que havia robat. Davant la jutgessa negà que hi hagués fet entrar la jove per la força. A grans trets, la resta del relat de De Abarca encaixa amb els testimonis que el varen veure dilluns. Després d'envestir la dona al pàrquing i d'endur-se-la al cotxe, l'imputat se n'anà amb ella al poblat de Son Banya. A continuació, viatjà a Muro i se'n tornà a Palma, on els va veure una prostituta que declarà ahir com a testimoni protegida. Indicà que havia vist Ana lligada dins l'automòbil.

La testimoni situà el vehicle a Palma cap a les tres i mitja del capvespre i afirma que l'al·lota anava a la part de darrere i que en copejava el vidre. També assenyalà que havia contat el que havia presenciat a dos agents policials deu minuts després, al carrer. Cap a les quatre de l'horabaixa, el cotxe punxà i Alejandro de Abarca acudí a un taller mecànic de Lloret. A les sis i mitja, un altre testimoni va veure el cotxe de nou a Ciutat, devora l'edifici de Gesa. D'aquí partiren altre cop a Muro i, segons l'assassí confés, és allà on li subministrà la darrera dosi mortal d'heroïna i cremà el cotxe per esborrar les empremtes.

De Abarca en donà també una sèrie de detalls macabres, com ara que doblegà l'agulla de la xeringa amb la qual picà Ana per diferenciar-la de la seva i no contagiar-li res, o que l'havia deixada fermada en un arbre almenys dos pics. Això va motivar que una comissió judicial anàs amb ell a Muro, devora la depuradora per reconstruir aquests fets, sense trobar cap element ressenyable. Els dubtes que planteja la confessió de De Abarca han portat la jutgessa a suspendre la repatriació del cadàver perquè se'n prenguin noves mostres, a fi d'aclarir si li administrà heroïna i reiterar les proves per saber si sofrí abusos sexuals.

Llancen llaunes i crits a les portes del jutjat

Minuts abans que Alejandro de Abarca sortís dels jutjats d'Inca per anar a la presó, davant la seu judicial una nina de tres anys cridava: "Assassí, surt!". Devora ella, desenes de persones esperaven l'assassí confés. A la sortida, crits de tot tipus, amenaces i moments de certa tensió quan diverses llaunes de refresc copejaren el vehicle de la Guàrdia Civil que se l'enduia a la presó. La situació quasi calcada s'havia produït hores abans, quan una comissió judicial anà amb De Abarca a revisar escenaris del crim i un individu fou reduït després de pegar una coça al cotxe. Malgrat tot, la jornada va transcórrer en una espècie d'indignació festiva: senyores amb pamela, mares amb fills i gent de tota casta anà a veure l'assassí.

Notícies relacionades

L'opinió del lector

Advertiment

Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).

Normes d'ús

Avís legal

» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat

» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers

» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.

Opinions

AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 2
Per Toni, fa mes de 2 anys
La justicia no ha fallat, es la mateixa que permet a politics corruptes eludir les penes dels seus delites evidents. Falla la societat en general amb els politics al capdevant, un exemple clar és el fet que donar 1.500 euros a families sense recursos per parir fills com conills serà una bomba de rellotgeria que a la llarga no durà més que miseri. El capitalisme ho medeix tot pels doblers que tens, si et compres un Mercedes amb doblers fets de la droga al concesionari poc els importa d'on surten, ho he vist amb els meus ulls. Si la droga és una atenuant, que digui el malparit de Abarca on la compra ja que el camell és coautor d'aquest crim...
Valoració:0menosmas
Per algu, fa mes de 2 anys
El sistema ha fallat però no canviarà res, ho deixaran com un cas excepcional. , Però el sistema hauria de canviar i considerar el drogar-se voluntariament com un agravant i no un atenuant. Aquest individu ha d'assumir les conseqüències dels seus actes, drogat o no.
Valoració:15menosmas
Per Anselm, fa mes de 2 anys
Segurament era ell, segurament no sabia que anava drogat, però la pobra nina és morta horriblement, i els seus i noltros la ploram. N'alejandro petit diu diverses versions,es contradiu i ésx torturat. I si no fos culpable? Segurament ho és, però passem de la prensa i de les declaracions oficials. Qui li va donar permís per sortir a matar? Ha estat detingut? Surt pels dizris ràdios i tele isions? Lament profundament la mort de l'Aina, però hi ha més responsables a banda del sospitós petit?
Valoració:0menosmas
Per Tòfol, fa mes de 2 anys
Aplom i serenor: Tot això ves i conta-lis als pares de la pobre Ana. És molt fàcil fer demagogia quan els que ploren la mort d'una filla són d'altres. Si això ho haguessin fet a una filla teva no estaries ni tant aplomat ni tant serè.
Valoració:11menosmas
Per I un altra més, fa mes de 2 anys
La veritat és que tenen raó quan diuen que el codi penal en aquest pais no funciona.
Fins que no es legalitzi la droga (o sigui, es distribueixi per exemple en farmàcies o semblants) no es controlarà el gran negoci que avui en dia és la droga (juntament amb les armes i d'altres): preus molt alts en el mercat negre, que beneficien (inclusiu algun intocable que hi ha en el poder), es crea un mercat addicte (normalment gent pobra i inculta) i au! A forrar-se que són dos dies. Quin patetisme i falsetat que hem de patir!
Valoració:10menosmas
Per Cucala., fa mes de 2 anys
Ara els responsables de la seva sortida de presó, haurien de donar la cara com la donada el batle del poble alemay on varen morir 20 persones dins el tunel, per ell estalviar euros a l'Ajuntament de la ciutat.

Aqueta mania de no voler posar la fotografia dels sospitosos o culpables i deixar que surtin a la tele i al diari amb la cara tapada, s'hauria d'acabar.

Gràcies a que la cara d'aquest assassí va sortir a la premsa i la TV, una al·lota que va esser recollida per ell amb el seu cotxe robat, va poder fugir i probablement salvar la vida pel fet de reconeixdr-lo per la foto.
Valoració:13menosmas
Per Aplom i serenor, fa mes de 2 anys
És cert que és un assassí, però així i tot m'ha fet pena quan l'he vist, tan esquifit, tan poca cosa, tan malalt i tan patètic, per les imatges de la televisió. Que la justícia digui la seva, però és un ésser humà que pertany a la nostra espècie, que està fet del mateix "material" que tots nosaltres. Les drogues, els estupefaents, l'educació, els gens i la cultura -i la sort i la desgràcia, que també existeixen- són els responsables de tot el que ens passa en aquesta vida. El meu pesar als familiars i amics de la víctima Ana Nicolai. Déu li deu haver reservat un lloc de privilegi al Cel, n'estic segur.
Valoració:1menosmas
Per cremantdièsel, fa mes de 2 anys
I és clar que tot seguirà igual, però i que vos pensau! Hauran de passar bastants d'anys perquè la societat progressi a millor en aquest sentit. I així i tot mai serà possible treure els indesitjables de la societat. Volen viure en societat però saltant-se les regles. I la justícia els ho permet. I mentres, els que sí complim la nostra part de contracte, hem de viure temorosos de què ens robin, assassinin o violin als nostres fills, o què sé jo. I lamentant-ho de tant en quant, i pregant a no sé quin déu que el pròxim no siguem noltros. Així ha avançat la història, a força de morts i més morts. És el preu a pagar per ser betsols. Algun Einstein que ens faci veure que és necessari passar uns quants estadis de la història ja?
Valoració:8menosmas
Per Ligeia, fa mes de 2 anys
I com és que segueix essent addicte si ha passat tan de temps a la presó? Deu ser que per allà en trobava, no? Però la poli no ho sap això, no?

I la policia no sap tampoc que es ven droga a Son Banya, no? Perquè qualsevol desgraciat com aquest pot anar-hi en qualsevol moment a procurar-se'n.

la gent que va amollar aquest assassí no sabia que reincidiria, no?

I el jutge que li tocarà, ho sabrà tot això?
Valoració:14menosmas
Per rogelito, fa mes de 2 anys
d'això q diu en xisco mas... segurament s'aproxima al q passarà, però sha dacabar amb el mite q anar colocat del q sigui exhimeixi a hom de ser responsable dels actes propis. en això els psiquiatres i el món mèdic en general shi haurien d posar a les totes. un pardal de 30 i pico, q duu quan, 20 anys ficantse heroina, speed, coca... ha d menester mol mes per anular la seva voluntat.. i aqui, com en tans d casos, saprofita un eximent q en realitat no actuà com a tal a lhora d cometre el crim!
Valoració:9menosmas
AnteriorSiguiente
Pàgina 1 de 2
Portada
DB1dBa001.pdf