Buils, Farrús i els propietaris de Minser pagaran demà els 100 mil euros de fiança
Els advocats defensors assenyalen que els quatre imputats miren de reunir les quantitats
L'exconseller de Turisme d'Unió Mallorquina Francesc Buils, l'empresari de la comunicació Jacint Farrús i els propietaris de l'empresa informàtica Minser, Gabriel Rivas i Juan Carlos Escuer, pagaran els 100.000 euros de fiança per evitar la presó.
La jutgessa que instrueix el cas Inestur, Carmen Abrines, després de sentir les respectives declaracions estimà en aquesta quantitat el valor de la fiança per a cada un dels quatre.
Abrines aplicà totes les mesures cautelars que havia demanat la Fiscalia, també retirà els passaports als quatre imputats i els prohibí sortir de l'Estat. A més, hauran de comparèixer als jutjats els dies 1 i 15 de cada mes. En concret, Buils és imputat pels delictes de frau continuat a l'Administració, malversació de doblers públics i un delicte continuat de suborn. Farrús, Rivas i Escuer, per la seva banda, seran processats per frau continuat a l'Administració, malversació continuada de doblers públics i suborn. A més, també estan imputats per delicte electoral, fet que fa referència al presumpte finançament irregular d'UM a les passades eleccions.
Comissions
La jutgessa Abrines, després de sentir totes les declaracions, entengué que hi havia prou motius per creure que els propietaris de Minser s'havien posat d'acord amb Buils, quan era conseller de Turisme, per "fer-se seus fins a 1.630.000 euros de les arques públiques" manipulant dos contractes públics convocats pel Consorci d'Informàtica Local de Mallorca entre els anys 2006 i 2009. Abrines afirma a la interlocutòria que, presumptament, Rivas i Escuer pagaren una "comissió o suborn" de 30.000 euros per a Buils i de 30.000 més per a Eugenio Losada, gerent del Consorci, per guanyar els concursos. La jutgessa, a més, creu que el preu dels dos contractes "era totalment desproporcionat".
A banda d'això, segons fonts judicials Buils fou interrogat, sobretot, per la seva etapa al Consell de Mallorca, més que sobre quan era conseller de Turisme. Ara, moltes preguntes tractaren de Minser i la concessió de subvencions.
Delicte electoral
La jutgessa també diu que, presumptament, Escuer es posà d'acord l'any 2006 amb Miquel Nadal, que llavors era vicepresident del Consell de Mallorca, perquè Minser contractàs durant mig any set persones pròximes a UM "perquè fessin feines per al partit polític amb vista a les eleccions del 2007". D'aquí ve l'acusació per delicte electoral als dos propietaris de l'empresa informàtica.
Amb tot, Eduardo Valdivia, misser dels propietaris de Minser, digué ahir, quan acompanyà els seus clients fora dels jutjats, que la imputació de Rivas i Escuer per un delicte electoral era "provisional". A més, afirmà que recorreria la decisió de la jutgessa de demanar 100.000 euros de fiança per als dos acusats.
La jutgessa, però, es basa en les declaracions d'Eugenio Losada i de l'expresident d'UM Miquel Àngel Flaquer, per creure que els delictes es cometeren. També té les declaracions de tècniques d'Inestur, la documentació de Minser i la que es confiscà als escorcolls i la mateixa declaració de Rivas i Escuer, que creu que és "incapaç d'oferir una explicació coherent".
L'opinió del lector
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Opinions
DUES CARES DE LA MATEIXA MONEDA
El proper dia 20 de març, Revolta Global-Esquerra Anticapitalista farem palesa als carrers de Palma la nostra indignació pels nombrosos escàndols de corrupció que esclaten contínuament a les nostres Illes, especialment els que suposen el saqueig i malversació de fons públics, que ha caracteritzat una manera de fer política durant molts anys, a les Balears.
Creiem que la manifestació de dissabte que ve, pot ser un punt d'inflexió en la consciència ciutadana, a partir del qual els especuladors i els polítics corruptes potser no comptaran amb la tolerància o passivitat d'importants sectors de la població illenca, davant la gestió de la cosa pública i de la política, passivitat que sens dubte ha estat fins ara un element necessari perquè aquests casos de corrupció es poguessin produir.
Els interessos del sistema capitalista, vertader rerafons de la corrupció econòmica i política, i font inesgotable de privilegis per a uns pocs a costa de l'exclusió de molts, ha de menester que la gestió de les administracions públiques sigui realitzada per polítics professionals, i no l'interessa gens que els ciutadans i els treballadors intervinguin i participin activament. Ells saben, i nosaltres també, que la corrupció té el millor caldo de cultiu en la foscor i en el vedat tancat dels interessos dels professionals de la política. Per tant, el monopoli de la política en mans d'aquests professionals duu directa o indirectament a la corrupció.
En RG-EA entenem que la corrupció no només compren la delinqüència prevaricadora i el saqueig dels fons públics. Entenem que també hem d'identificar com a corrupció les polítiques que han afavorit els interessos dels especuladors, i d'aquest capítol, a més de l'escandalosa història de PP i UM, tampoc no són innocents els partits polítics de l'actual pacte de govern, PSOE i BLOC, ja que, a més de pactar amb la dreta d'UM, han pres decisions contràries als seus compromisos electorals, i a favor dels corruptes i especuladors: recordau Son Espases, IB3, la política hotelera o el Pla de Carreteres de Mallorca, sense oblidar altres episodis insultants, com la decisió de l'Ajuntament de Palma de mantenir el monument feixista dedicat al “Crucero Balearesâ€.
La participació directa de la gent treballadora i de la ciutadania en els assumptes públics és la millor manera de prevenir la corrupció política i econòmica. Sense la rebel·lió ciutadana contra aquest estat de coses, no cal parlar de democràcia. Per això, des de RG-EA animam a participar activament en la protesta del proper dia 20 de març, i ens manifestam disposats a sumar esforços amb altres entitats socials i polítiques, a promoure activament la participació ciutadana, tot amb l'objectiu d'aprofundir la democràcia, lluitant contra els privilegis inherents al sistema capitalista i a favor del drets dels treballadors i treballadores, de la ciutadania i del nostre poble.
Mallorca, març de 2010.
Revolta Global-Esquerra Anticapitalista
Si sou afectats ó coneixeu algú que ho sigui i voleu defensar el que és vostre poseu-vos en contacte amb:Afectados por Santander Banif Inmobiliario:
Contacten por favor con la plataforma de afectados PASI (http//www.castany.net/pasi) o con el abogado Moreno-Luque (ACTIVA).
Próximas concentraciones:
-Santa Cruz de Tenerife, sábado día 20 de marzo a las 12 horas en la Plaza de España, Alameda Duque de Santa Elena.
- Madrid , viernes 9 de abril a las 11,30 horas en la Plaza de la Lealtad,4 (Oficina Banif-Bolsa)
Artà i Capdepera també arruixen José Ramón Bauzá
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Pol a Part Forana
Actors i actrius de les Illes s'uneixen contra el tancament d'hospitals
Publicada el 25/05/2012 per Antoni Agüera a Política
- Notícies
- + Vistes
- + Comentades
- Darreres

Menéame
Delicious
Yahoo
Tafanera