Opinió | Joan Riera

Baleares pa mi, Canarias pa ti

Joan Riera | 09/02/2010 | Vistes: 311

Tanta sort que tenen 29 diputats, perquè si n'arriben a tenir 19 no sortirien de ca seva! És molt estrany que José Ramón Bauzá s'escarrufi davant la possibilitat d'haver de presentar una moció de censura, que és el més normal dins un sistema democràtic, sobretot quan s'és la minoria supermajoritària. Per contra, Antich, amb menys escons a l'abast, no només es mostra fort i decidit, sinó que a sobre repta el PP a presentar-la. Aquestes actituds tan contradictòries fan pensar que en la correlació de forces balear hi ha qüestions inconfessables. Cada cop cobra més força que l'any 2007 Zapatero i Rajoy es repartiren els arxipèlags (Baleares pa mi, Canarias pa ti). Això explicaria que aquí, amb una crisi econòmica que posaria la pell de gallina al cavall d'Àtila, amb els ciutadans exigint un impuls institucional per sortir del pou, al PP li faci pànic assumir el poder.

Bauzá diu que no el vol a "qualsevol preu". És a dir, que no vol pactar amb UM. Però què ens hi jugam que si el juny del 2011 necessiten aliats serien capaços de pactar amb la verge de Fàtima? El problema és que el pacte ZP-Mariano no els deixa marge, ara. Bauzá no té permís de Génova, per això fa la ballaruga. Si el tingués, ja faria moviments per col·locar-se de diputat i aspirar a ser el president abans de Pasqua. Però no pot. Antich segur que ho sap, per això juga amb tanta força i amb tant de coratge.

Notícies relacionades

L'opinió del lector

Opinions

Pàgina 1 de 1

Si això son els nostres analistes polítics, que Déu mos pilli confesats. Vaja comentaristes!!! Per posar-hi cadiretes.

¡&!, fa 7 mesos
Valoració: 1 Comentari dolentComentari bo

no sera simplemente q UM es un partido tan corrupto q da autentico asco?

JUAN, fa 7 mesos
Valoració: 2 Comentari dolentComentari bo

És curiós, una crisi que s'ha resolt als despatxos de Madrid. I el més curiós és el paperillo den Barceló del PSM a la foto, tot pensant que ha estat un element clau en la crisi (personalment me recorda molt el trist paper de n'Aznar a la foto de les Açores).

mallorquí, fa 7 mesos
Valoració: 3 Comentari dolentComentari bo
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
Atropella una dona al Coll i es fuga
Publicada el 02/09/2010 per J.J. a Crònica Negra
Noticia relacionada.
Un incendi arrasa la “selva” del Lluís Sitjar
Publicada el 01/09/2010 per A.J. a Crònica Negra
Palma_boton Manacor_boton
Enquesta

És acceptable la qualitat de l'aigua a les platges de Balears?