Balears | Part Forana

Veïns d'Alcúdia presenten una plataforma en contra del traçat del tren proposat pel Govern

Europa Press | 02/09/2008 | Vistes: 641

Veïns d'Alcúdia presenten avui la nova plataforma 'Per Son Fe no Pot Ésser', que agrupa més de cinquanta persones, en protesta per l'última proposta del Govern de traçat del tren fins al municipi, que substitueix a l'anterior projecte que tenia previst fer arribar el ferrocarril per la zona de la central tèrmica d'Es Murterar.

En declaracions a Europa Press, fonts de la plataforma van destacar que la nova proposta de traçat “afectarà a més de 800 veïns” mentre que l'anterior, prevista des de 2002, afectava únicament sis finques.

La plataforma va considerar, així, “un disbarat” el nou traçat ja que, amb la creació de l'estació i l'aparcament, es “destrossarà” l'entrada al municipi, afirmen. A més, sostenen que “afectarà tota la zona agrícola” d'Alcúdia.

A pesar que ja són més de 50 persones les que s'han unit a la Plataforma, avui s'obrirà el termini” perquè s'adhereixin més ciutadans. A més de veïns d'Alcúdia també hi ha “gent de Sa Pobla que s'està mobilitzant” en contra de la proposta defensada per la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori, van declarar des de l'entitat.

Paraules clau:

L'opinió del lector

Opinions

Pàgina 1 de 1

pens que ni va ve prou en la carretera.
be ara rematerem amb el tren,be a uns els interesos de la carretera
ara els interesos del tren,canvi politic,, .... lo important es fer grans
inversions pero dintre la butxaca a von son els ecologistes??????

joana, fa dervers d'un any
Valoració: 0 Comentari dolentComentari bo

Si es tracta de destrucció de territori és més que evident de que és molt major el consum de territori pel traçat nord que pel traçat sud ja que la distància és major.

Per altra banda m'agradaria manifestar que a més del s anomenats i coneguts propietaris de finques de Son Fe hi ha molts de petits pagesos que han suat sang per comprar les seves petites parcel.les i que son que més tenen a perdre. A més, per exemple en Cerdà esta ven tranquil perquè ja en el projecte provisional es tren fa una sospitossa voltera per tal de no travessar les seves propietats.

María, fa dervers d'un any
Valoració: 1 Comentari dolentComentari bo

Ja n'estic fart de la gent d'alcúdia egoista i destructora de territori, si al final s'imposa el benestar de una minoria en front de les necessitats de la majoria, (de la majoria de mallorca) recordau que el tren no només es per a els d'alcúdia!!.
Perdré el temps de les meves demandes observant les fotos aeries del google earth i fen denuncies a fiscalia parcel:la per parcela de les cases il·legals que hi ha per la ruta de son fe a banda i banda de carretera. Basta de hipocresia aqui el tema es la demolició de cases il·legals i els negocis den Rebasa, en Garcies, en Vilaire, en cerda, i en Llompart que l'hi comprarien el foguero per a fer l'estació. els demés son un manipulats La directiva habitats no permet fer el tren per oriolet

pover, fa dervers d'un any
Valoració: 8 Comentari dolentComentari bo

Trob que el tren hauria de ser tan aprop del nucli urbà com sigui possible, sense arribar a extrems com els d'Inca, on el poble ha quedat dividit en dos per el mur del tren. La gent que potencialment farà servir el tren és gent que no vol emprar el cotxe, o que directament no en te. La incomoditat de traslladar-se fins a Es fogueró en cotxe o bus pot fer desistir a la gent de fer servir el tren. Trob que s'ha de fer aprop de la ciutat, repetesc

Albert, fa dervers d'un any
Valoració: 0 Comentari dolentComentari bo

sense coneixer gaire de que va la plataforma i la gent que la forma, recorda la trista iniciativa de treure el tren de Petra . imagino que els promotors tenen cotxe i no fan comptes de utilitzar el tren, per això els importa un rave la eficiència del tren.

miquel

miquel , fa dervers d'un any
Valoració: 1 Comentari dolentComentari bo
Pàgina 1 de 1
Vídeos
Noticia relacionada.
La festa acompanya el carro triomfal
Publicada el 29/07/2010 per A.C. a Part Forana
Palma_boton Manacor_boton
Enquesta

S'hauria de mobilitzar el mallorquinisme per la decisió de la UEFA?